عابدینی: سال ۹۷ برای ورزش کشورمان پرفراز و نشیب بود/ به کی‌روش نباید فرصت ۸ ساله می‌دادند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: سال ۹۷ برای ورزش کشورمان پرفراز و نشیب بود و تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا نشد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عابدینی در دوران بازیکنی خود در تیم‌های پرسپولیس و پیکان بازی کرده است و بعد از آن در حوزه مدیریت ورزشی فعالیت کرد. عابدینی در سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۹ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و به علت حواشی رخ داده در دربی ۳۸ در دی ماه ۷۳ یک سال محروم شد. همچنین عابدینی رئیس فدراسیون فوتبال در سال ۷۳ بوده است و مدیرعاملی باشگاه داماش گیلان هم برعهده داشت.

گفت و گوی نوروزی با امیر عابدینی داشتیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

سال ۹۷ برای شما چطور بود؟

من جدا از مردم نیستم و زمانی که مردم به علت مشکلات اقتصادی سال سختی را پشت سرگذاشتند من هم دغدغه و نگرانی دارم. مسائل اقتصادی از جمله گرانی مسکن و ضعف در سیستم بانکی، در زندگی مردم تاثیرگذار بود. در بحث تولید هم سال موفقی برای دولت نبود.

سال ۹۷ از لحاظ ورزشی چطور بود؟

سال پرفراز و نشیبی بود و برای اولین بار توقع داشتیم که با این همه هزینه‌ صورت گرفته، تبلیغات و بزرگ نمایی برای جام ملت‌های آسیا در این رقابت‌ها قهرمان شویم، اما این اتفاق رخ نداد و قهرمانی را از دست دادیم. نمایندگان ما به غیر از پرسپولیس موفقیتی در لیگ قهرمانان آسیا نداشتند و سال خوبی هم برای تیم ملی رقم نخورد. البته سال ۹۷ برای سایر رشته ورزشی چندان بد هم نبود. مشکلات اقتصادی علاوه بر اینکه گریبانگیرمردم شده بود در ورزش هم تاثیر گذار بود.

بهترین و بدترین اتفاقات ورزش کشورمان؟

اتفاقات زیادی از لحاظ ورزشی در سال ۹۷ رخ داد که برخی از این اتفاقات خوش یمن و بعضی دیگر از بد بود. اتفاق خوب ورزش این بود که ورزشکاران خودشان را جدا از مردم نمی‌دانند و حرف آن‌ها را می‌زنند و زبان گویای ملت شدند. همچنین هزینه گزافی برای تیم ملی فوتبال صرف شد و زمانی که انتظارات برآورده نشد حتی یک عذرخواهی هم نکردند و این اتفاق بدی بود.

بهترین و بدترین خاطره تان در ایام عید؟

به طور معمول من با خاطرات بد کنار می‌آیم و در ذهنم باقی نمی‌گذارم. البته بهار طراوت و شادابی با خود می‌آورد و خاطرات خوشی از بهار دارم. زیباترین خاطره ام از بهار به فتح خرمشهر بر می‌گردد که زمانی که این شهر آزاد شد خیلی خوشحال شدم.

عملکرد پرسپولیس و سایر تیم‌ها در سال ۹۷ چطور بود؟

به نظرم پرسپولیس روی یک نمودار خوب و رو به رشد قرار گرفته است. همچنین تیم‌های صاحب نام و پرهوادار همانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی در بالای جدول رده بندی قرار گرفتند و پدیده هم مدتی در صدر جدول قرار داشت. به هر حال پدیده کار مهمی کرده است.

نظر شما درباره فوتبال کشورمان در سال ۹۷؟

سازمان لیگ در سال ۹۷ موفق بود و جدا از نظام کاری اش برنامه ریزی مناسبی انجام داد. داوری فوتبال کشورمان خوب رشد کرد و بازیکنان از لحاظ فنی پیشرفت کردند. همچنین مربیان داخلی در لیگ برتر خوب کار کردند و مربیان خارجی هم سطح کیفی فوتبال ما را بالا بردند.

عملکرد کی روش در فوتبال کشورمان چطور بود؟

کی روش آرزوی قهرمانی در آسیا را بر دل ما گذاشت و رفت. به برخی از مربیان از جمله کی روش نباید فرصت ۸ ساله داد و باید با این مربیان ۲ ساله قرارداد بست.

نظرتان درباره اظهارات تاج مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال پول برای استخدام مربی خارجی ندارد، چیست؟

چطور کی روش می‌ماند پول داشتند و در طول ۸ سال حضور کی روش در تیم ملی پول بود و دستورات کی روش اجرایی شد، اما اکنون پولی ندارند. من این اظهارات تاج قبول ندارم چرا که به نظرم در فوتبال، پول وجود دارد. ما طلب سنگینی از فیفا و‌ ای اف سی داریم، اما به خاطر اینکه این نهاد‌های اجرایی بدهی خود را به فدراسیون فوتبال نمی‌دهند تاج می‌گوید پول نداریم. همچنین پول‌های بدست آمده از سامانه‌های پیامکی کجا خرج می‌شود.

نظرتان درباره بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان کیست؟

مربیان خارجی از کشور‌هایی مانند کرواسی و اسلونی خیلی خوب هستند و امثال بلاژویچ، برانکو و بوناچیچ مربیانی بودند که فوتبال کشورمان را متحول کردند. همچنین آن‌ها با فوتبال کشورمان آشنایی دارند. ما باید به سراغ مربیان بزرگ برویم و فراموش هم نکنیم که اسکوچیچ از منطقه اروپای شرقی آمده است.

نظرتان درباره استعفای مسئولان بازنشسته فوتبال چیست؟

به نظرم باید به قانون بازنشستگی احترام بگذاریم و بی تعارف کنار برویم. فدراسیون فوتبال نیرو‌های توانمند زیادی دارد که آن‌ها می‌توانند جایگزین مدیران بازنشسته شوند.

راهکارتان برای حل مشکلات اقتصادی تیم‌های فوتبال چیست؟

وزارت ورزش و جوانان باید از وزارت اقتصاد و دارایی درخواست کند که مشکل مالیاتی بازیکنان را حل کند. وزیر ورزش و جوانان باید نسخه شفا بخش برای فوتبال تجویز کند تا در آینده این رشته ورزشی ورشکست نشود.

نظرتان درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها؟

من خسته شدم آن قدر درباره خصوصی سازی صحبت کردم، اما امیدوارم این اتفاق در سال جدید رخ بدهد و مشکلات مالی این ۲ باشگاه حل شود.

آیا شما پولی از حسین هدایتی گرفتید؟

اصلا پولی از هدایتی نگرفتم و اگر کسی سند و مدرکی دارد نشان بدهد که من از هدایتی پول گرفتم. هدایتی تکلیفش روشن بود و خودش می‌دانست که چه کاری می‌کند. او برای اینکه در کنار بزرگان فوتبال قرار بگیرد علاوه بر استیل آذین برای پرسپولیس هم هزینه کرد و به فدارسیون فوتبال هم کمک کرد. به هر حال باید روشن شود که چرا برخی افراد از هدایتی پول گرفتند و این پول را کجا هزینه کردند.

سال ۹۸ سال خوک است، حس شما به این حیوان چیست؟

به هر حال این موضوع سمبلیک است و ما باید با توکل به خدا سال نو را شروع کردیم و به حیوانات استناد نکنیم.

دعا و آرزویتان در لحظه سال تحویل؟

توکل به خدا، سلامتی پدر و مادر‌ها و اینکه غم در خانه کسی نباشد و همه شاداب باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار