معاون استاندار قم عنوان کرد؛

واگذاری بخشی از پروژه های دولتی قم به بخش خصوصی/توقف خام فروشی منابع معدنی در قم

غضنفری گفت:بخشی از پروژه‌های مهم دولتی برای اشتغال آفرینی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری بخشی از پروژه های دولتی قم به بخش خصوصی/توقف خام فروشی منابع معدنی در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری معاون استاندار قم عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت: بخشی از پروژه‌های مهم دولتی برای اشتغال آفرینی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت محرک‌های جدید و سیزده‌گانه اقتصاد مقاومتی در سال آینده اضافه کرد: محرک‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ها و طرح‌هایی بوده که به نماد جهش و رونق اقتصاد مقاومتی در استان تبدیل می‌شود.

وی با هشدار به مدیران صنعتی استان در ایجاد ارزش‌افزوده در تولیدات بومی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در بخش معدن استان زمانی عملیاتی می‌شود که از خام فروشی جلوگیری شده و ارزش‌افزوده ایجاد کند.

غضنفری با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌های مدیران استانی در ارائه گزارش و عملکرد اقتصاد مقاومتی در قم بیان کرد: افزایش تولید و صادرات از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی در قم است، هنر مدیران استانی این بوده که پروژه‌ها و اعتبارات خود را در مسیر اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات سوق دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد:برش استانی اقتصاد مقاومتی در ۵ محور کلی تدوین خواهد شد، دستگاه‌های استانی محرک و برنامه‌های محوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی کنند که بدون آن امکان توسعه و موفقیت در امور ممکن نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم بیان کرد: امسال ۴۰ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ در نظر گرفته‌شده بود که متأسفانه عملکرد کلی استان در این بخش به‌هیچ‌وجه مطلوب و قابل‌قبول نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز تأکید کرد: درنتیجه ژئوفیزیک هوای علاوه بر طلا، مس و آهن نیز استخراج و کشف‌شده است، احداث شهرک تخصصی سنگ‌های قیمتی یکی از طرح‌های مهم استان در سال آینده است.

محمود سیجانی یادآورشد: بسته سوغات در تمام ابعاد، صنعتی، تولیدی، گردشگری و فرهنگی یکی از محرک‌های مهم در مبحث اقتصادی است، تدوین بسته سوغات قم می‌تواند رکود نسبی را از بازار قم از بین ببرد.

انتهای پیام/ح

خام فروشی منابع معدنی در قم متوقف شود

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.