نقص امنیتی در سوییچ‌های صنعتی Moxa

آسیب‌پذیری‌های متعددی از جمله یک مشکل بحرانی را کارشناسان امنیتی در سوئیچ‌های صنعتی Moxa EDS و IKS کشف کرده‌اند.

نقص امنیتی در سوییچ‌های صنعتی Moxaبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان امنیتی آسیب‌پذیری‌های متعددی از جمله یک مشکل بحرانی، را در سوئیچ‌های صنعتی Moxa EDS و IKS کشف کرده‌اند.

به گزارش معاونت بررسی مرکز افتا، به نقل از وب‌سایت SecurityAffairs، سیستم‌های کنترل صنعتی مورد استفاده در بسیاری از صنایع، از جمله بخش انرژی، تولیدات بحرانی و حمل و نقل، همیشه عنصر نگران‌کننده‌ای برای کارشناسان امنیتی بوده‌است. پژوهشگران چندین آسیب‌پذیری را در سوییچ‌های صنعتی Moxa EDS و IKS کشف کرده‌اند.

سوئیچ‌های صنعتی Moxa تحت تاثیر سرریز بافر، جعل درخواست میان وبگاهی(CSRF)، تزریق اسکریپت از طریق وبگاه (XSS)، کنترل‌های دسترسی نامناسب، محدودیت نادرست تلاش‌های احراز هویت بیش‌از‌حد، عدم رمزگذاری اطلاعات حساس، خواندن خارج از محدوده، ذخیره‌سازی محافظت‌نشده اطلاعات حساس، قابل پیش‌بینی‌بودن از محل مشاهده و مشکلات مربوط به مصرف کنترل‌نشده منابع و غیره هستند. بهره‌برداری موفق از این آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند منجر به خواندن اطلاعات حساس، اجرای کد از راه ‌دور، تغییرات دلخواه پیکربندی، دورزدن احرازهویت، ثبت و ضبط اطلاعات حساس، راه‌اندازی مجدد دستگاه، خرابی دستگاه یا آسیب‌دیدن کامل دستگاه شود.

سوئیچ های صنعتی Moxa که توسط این آسیب‌پذیری‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند عبارتند از :
• سریIKS-G۶۸۲۴A ، نسخه ۴,۵ و قبل از آن.
• سریEDS-۴۰۵A ، نسخه ۳,۸ و قبل از آن.
• سری EDS-۴۰۸A، نسخه ۳,۸ و قبل از آن.
• سریEDS-۵۱۰A، نسخه ۳,۸ و قبل.

کارشناسان امنیتی پنج آسیب‌پذیری را در سوییچ‌های صنعتی EDS-۴۰۵A، EDS-۴۰۸A وEDS-۵۱۰A کشف کرده‌اند. فهرست این نقص‌ها شامل ذخیره‌سازی گذرواژه به‌صورت متن ساده، استفاده از شناسه‌های نشست قابل پیش‌بینی، عدم رمزگذاری داده‌های حساس، عدم وجود مکانیزم‌های جلوگیری از حملات جستجوی فراگیر و نقص‌هایی که می‌تواند منجر به وقوع شرایط منع سرویس شود.

سوئیچ‌های صنعتی Moxa IKS-G۶۸۲۴A تحت‌تاثیر هفت نوع نقص هستند، از جمله سرریز بافر که می تواند منجر به اجرای کد از راه دور شود، ذخیره‌سازی گذرواژه‌ها به صورت متن ساده، چندین نوع مشکل XSS، عدم توانایی رسیدگی به نوع خاصی از بسته‌ها (که منجر به منع سرویس خواهدشد)، اشکالات افشای حافظه، کنترل دسترسی نادرست برای رابط وب و مشکلات جعل درخواست میان وبگاهی.

مهمترین باگ، سرریز بافر در رابط وب است که ممکن است از راه دور توسط مهاجمی تاییدنشده برای ایجاد وضعیت منع‌سرویس و اجرای کد دلخواه در قالب یک کاربر مجاز در رابط وب دستگاه مورد استفاده قرارگیرد.

شرکت سازنده در حال حاضر بسیاری از معایب را با انتشار وصله‌های امنیتی رفع کرده است، شدت اثر مشکلات باقی‌مانده می‌تواند با اجبار دستگاه به استفاده از HTTPS (برای سوئیچ‌های EDS) و استفاده از کنسول‌های SNMP،Telnet یا CLI برای دسترسی به جای کنسول وب HTTP (برای سوئیچ های IKS) کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.