مدیر میراث فرهنگی فارس گفت: ۳۰ درصد نقشه باستان شناسی فارس تهیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر میراث فرهنگی فارس گفت: نقشه باستان‌شناسی استان در یک برنامه ۵ ساله در حال تهیه است که تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان این که فارس ۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده و ۵ هزار اثر تاریخی شناخته شده دارد افزود: تهیه نقشه باستان‌شناسی استان یک امر ضروری و مهم است.

امیری ادامه داد: اطلاعات باستان‌شناسی ۸ شهرستان فارس به صورت کامل تهیه شده و برای ادامه این طرح و تکمیل آن در موعد مقرر به تخصیص بودجه نیاز است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور نیز با بیان این که استان فارس از لحاظ وسعت و جمعیت چهارمین استان کشور و دارای مولفه‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، توسعه‌ای و زیرساختی است افزود: زیرساخت داده‌مکانی SDI یک زیرساخت محرک توسعه است و امیدوارم که این استان در تهیه و تکمیل این طرح پیشرو باشد.

مسعود شفیعی، وی با تاکید بر این که زیرساختی که در این سامانه ایجاد می‌شود در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر زیادی دارد، گفت: هنوز نقشه‌های مورد نیاز تکمیل ‏جی. آی. اس برای همه کشور تهیه نشده و در حال حاضر نیز حجم اطلاعات از چند دهه گذشته بیشترشده و سیر تصاعدی پیدا کرده است و همین موضوع لزوم استقرار سامانه SDI را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشورگفت: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ کشور با مفهوم SDI آشنا شدند و کشورمان باید بتواند در یک مقطع زمانی مشخص، زیرساخت SDI را تهیه کند و در اختیار بهره‌برداران آن قرار دهد.
انتهای پیام/م

تهیه نقشه باستان‌شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار