مدرسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش مراجعه برای تشخیص بیماری‌های چشمی/ گرانی تجهیزات چشم پزشکی مشکل ساز شده است

عضو انجمن چشم پزشکی گفت: به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، تجهیزات چشم‌پزشکی گران قیمت و کمیاب است.

مراجعه سریع مردم جهت تشخیص انواع بیماری‌های چشمی/ گران بودن تجهیزات چشم پزشکی به دلیل اعمال تحریم‌های دشمنانمدرسی عضو انجمن چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه معاینه چشم کودکان زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود به همین دلیل ممکن است عیوب انکساری و دیگر مشکلات چشمی بیشتر دیده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امکانات و تجهیزات چشم پزشکی ایران مانند کشور‌های پیشرفته است و بهترین روش‌های جراحی نیز در سراسر کشور انجام می‌شود.

مدرسی با اشاره به افزایش پیگیری مردم برای معاینه چشم نسبت به گذشته افزود: امروزه مردم برای معاینه چشم بیشتر به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند و به‌طورمعمول عارضه تنبلی چشم در بزرگسالان و به خصوص بچه‌ها در مراحل اولیه تشخیص و درمان می‌شوند.

عضو انجمن چشم پزشکی اضافه کرد: امروزه مدارس توجهی ویژه‌ به بیماری‌های چشمی دانش آموزان دارند و کارشناس سلامت در مدارس مراقبت‌های لازم را برای سلامتی چشم آنها انجام می‌دهند.

اپتو متریست‌ها و متخصصان چشم پزشک مکمل یکدیگر هستند

وی گفت: اپتومتریست‌ها در کنار متخصصان چشم پزشک تیم مراقبتی خوبی را تشکیل می‌دهند و هر ۲ در تشخیص و درمان بیماری‌های حوزه چشم مکمل یکدیگر هستند.

مدرسی افزود: اپتومتریست‌ها بیشتر در زمینه بینایی سنجی فعال هستند و فعالیت آنان در کنار چشم پزشکان باعث افزایش دقت و سرعت معاینه مراجعه کنندگان می‌شود.

عضو انجمن چشم پزشکی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت پروژه‌ای بزرگ در حوزه سلامت محسوب می‌شود، اما پیش بینی‌های لازم در زمینه بودجه به طور کامل انجام نشده و تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح تحول در کشور مهیا نبود که در صورت نبود این نقص‌ها نتایج بهتری از این طرح در کشور حاصل می‌شد.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت برای افراد کم برخوردارتر و آسیب پذیر مثبت ارزیابی شده و باعث کاهش بسیاری از هزینه‌های پرداختی از جیب شده است.

مدرسی یادآوری کرد: امروزه متأسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف، تهیه وسایل چشم پزشکی برای فارغ التحصیلان جوان گران و گاهی کمیاب است و پزشکان متخصص باید هزینه‌هایی گزاف برای خرید تجهیزات پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.