پنجشنبه بازار میناب با قدمتی چند صدساله یکی از بازار‌های مهم محلی است که سنت و هنر اصیل هرمزگانی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،پنجشنبه بازار زیبا و جذاب میناب را می‌توان به عنوان یک مکان توریستی و تاریخی برشمرد که  هنوز پابرجاست و هر هفته پذیرای بسیاری از کسبه و خریداران از هرمزگان و حتی شهر‌ها و استان‌های مجاور بوده و فرصت طلایی برای بازدید و آشنایی گردشگران از جای جای کشور با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این دیار فراهم می‌کند.

این بازار محل عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی و نمایشگاهی از انواع کار‌های دستی، هنری و فرهنگی شرق هرمزگان است.

پنجشنبه بازار میناب از آن دست ظرفیت‌های سینه به سینه گشته تاریخی است که امروزه نیز به عنوان نمونه‌ای مهم و ملموس بازگو کننده بخش قابل توجهی از فرهنگ  ساکنان بخش شرقی هرمزگان است.

پنجشنبه بازار میناب جلوه‌ای از سنت و هنر اصیل مردم دیار نخل و آفتاب

فائقه اتابک معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: پنجشنبه بازار میناب با قدمتی چند صدساله یکی از بازار‌های مهم محلی است که از گذشته‌ها به جا مانده و در کمتر جای در ایران می‌توان جایی یافت که در یک روز و در یک جا چنین تنوعی باشد.

وی افزود:در این بازار که محل دادوستد صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی است انواع حصیربافی، ظروف حصیری، سفال، لوازم دوخت لباس، برقع، ماهی و انواع مواد غذایی عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این بازار همه ساله گردشگرانی از کشور‌های اروپایی به سوی خود می‌کشاند و صنایع سنتی و سفالگری در منطقه میناب رونق دارد.

پنجشنبه بازار میناب جلوه‌ای از سنت و هنر اصیل مردم دیار نخل و آفتاب
انتهای پیام/ز

پنجشنبه بازار میناب پذیرای گردشگران دوستدار هنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.