منطقه پاکوه نايین، موزه ای از آثار باستانی قبل از اسلام

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین گفت: محوطه کوه شیر در منطقه پاکوه نايین، آمیزه ای از بناهای دوره ی ساسانی و آثار مربوط به دوران قبل از اسلام می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین گفت: در ۳۰ کیلومتری شرق نایین منطقه پاکوه وجود دارد که دو روستای سهیل و سپرو از مهم‌ترین روستا‌های واقع در آن منطقه می‌باشد مهم‌ترین مجموعه گردشگری در منطقه پاکوه، مجموعه‌ی کوه شیر است که اجین شده با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی با یکدیگر است و مجموعه بنا‌های شاخص دوره ساسانی و شرایط مساعد زیست محیطی که زاینده اقلیم خاص این منطقه است تمایزات استراتژیکی خاصی را به آن بخشیده است.

 
وی با اشاره به آثار باستانی موجود در این منطقه بیان نمود:وجود ساختار‌های معماری چهار طاقی، غار، قلعه و برج ساخته شده با قلوه سنگ‌های بزرگ، جذابیتی دو چندان به این منطقه داده است و تلفیق آثار باستانی و چشم انداز‌های طبیعی در آن شکوهی از زیبایی‌ها را نقاشی کرده است.
 
 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین با اشاره به کویر دق سرخ بیان نمود: منطقه‌ای در دل کویر با زمین‌های کاملا صاف و مسطح وجود دارد که به دق سرخ معروف است. نفوذ آب در دق سرخ بسیار پایین است بطوریکه در بارش باران، آب باران جمع می‌شود و اگر با اتومبیل با سرعت از دق سرخ عبور کنید هیچ گونه فرورفتگی ایجاد نمی‌شود و با عبور از مسیر آسفالت شده فرقی ندارد.
 
وی خاطرنشان نمود: به همت اهالی در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از شرکت تعاونی گردشگردی ثبت شده و ایجاد کمپ گردشگری در این منطقه خواهیم بود. 
 
انتهای پیام/م 
 

معرفی مکانهای تاریخی نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.