کودکان و نوجوانان بیشترین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری هستند

۱۳۰ نفر طی حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در زنجان مصدوم شدند.

کودکان و نوجوانان بیشترین تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری هستندمرادی روابط عمومی اورژانس استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با بیان اینکه چهارشنبه سوری سال گذشته تعداد ۱۳۰ مصدوم بر جا گذاشت  گفت: ۱۰۸ نفر از این مصدومین آقا و ۲۲ نفر خانم بودند.

وی گفت: عمده آسیب‌ها از مواد محترقه دست‌ساز است که صدماتی را به ناحیه سر، دست و چشم وارد و موجب سوختگی در افراد می‌شود که بیشترین آسیب دیدگان در رده سنی ۱۱ تا ۲۵ سال می‌باشند.

روابط عمومی اورژانس استان زنجان با تاکید بر مراقبت خانواده‌ها از فرزندان خود افزود: برای کاهش آمار  صدمات و جلوگیری از آسیب توصیه می‌شود از برافروختن آتش در مسیرتردد خودرو‌ها، معابر باریک، نزدیک پارکینگ ها، کنار خودرو‌ها، نزدیکی پمپ‌های بنزین و پست‌های برق و همچنین ایستگاه‌های تعدیل فشار گاز جدا خودد داری کنند.

مرادی ادامه داد: افزاد از پرتاب هرگونه کپسول‌های گازی و نارنجک‌های دست ساز به طرف خودرو‌ها، مردم وپشت بام و همچنین حمل مایعات سوختنی از قبیل: نفت و بنزین و الکل و. خودداری کنند. 

روابط عمومی اورژانس استان زنجان تصریح کرد: در هنگام حادثه‌ با حفظ خونسردی کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کنید و با سامانه ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس گیرند.

وی گفت:امسال نیز تمهیدات در نظر گرفته شده شامل ۵۴ پایگاه زمینی و هوایی وهمچنین ۶ کد آمبولانس است که در سطح شهر مستقر خواهند بودو ۷ آمبولانس نیز در شهرستان‌ها در حالت آماده باش خواهند بود.

مرادی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در مهد های کودک ، مساجد و مدارس برای دانش آموزان و دانشجویان و والدین گفت: در طی برگزاری کلاس‌های آموزشی ۱۱ هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند

  رستمی معاون سازمان آتش نشانی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: در چهارشنیه سوری سال گذشته ۱۰ مورد آتش سوزی در استان اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: که از اول اسفند ماه سه طرح آموزشی برای کار کنان و پرسنل و کسبه در ۴۰ مدرسه در استان اجرا شده است.
وی به تمهیدات پیش‌بینی‌شده در چهارشنبه‌سوری آخر سال در زنجان اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های ۶ گانه آتش‌نشانی در زنجان برای چهارشنبه‌سوری در آماده‌باش کامل هستند.

رستمی بابیان اینکه ۷۰ درصد از نیرو‌های آتش‌نشانی در روز چهارشنبه آخر سال فعال خواهند بود، اظهار کرد: ۴۰ تیم عملیات با خودرو‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین در ۲۰ نقطه شهر زنجان مستقر می‌شوند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.