یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار گل در آستانه شب عید/قیمت گل لاله ۲۰ هزار تومان

شاهرخی از افزایش قیمت سنبل در بازار خبر داد و گفت: قیمت لاله و سبزه نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است.

بازار گل در آستانه شب عید/قیمت گل لاله ۲۰ هزار توماناکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با توجه به آنکه خرید سبزه، سنبل و لاله به روز آخر موکول می‌شود، اما تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد.

وی از افزایش قیمت سنبل نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و افزود: اگرچه قیمت پیاز سنبل همچنان ۷۰ سنت است، اما نسبت به سال قبل برای ایران گران‌تر تمام می‌شود، امسال پیاز سنبل ۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نیمی از آن هم خراب شده و به بازار نمی‌رسد.

شاهرخی قیمت کنونی سنبل در بازار را ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر گلدان لاله ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت سبزه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون سبزه با نرخ‌های ۱۰ هزار تومان به بالا عرضه می‌شود، سبزه در ظرف‌های پلاستیکی ارزان است، اما در ظرف‌های سرامیکی و سفال به سبب افزایش قیمت بالاست.


بیشتر بخوانید: افت ۳۰ درصدی قیمت گل در بازار/امکان پیش بینی قیمت گل در بازار شب عید وجود ندارد


وی با اشاره به اینکه وضعیت سبزه بسیار مناسب است، افزود: امسال تولید کنندگان بیشتر به سمت کاشت نارنج رفته اند که بسیار هم زیبا‌تر شده است و ما با آن موافق هستیم.

شاهرخی از کاهش ۴۰ درصدی قیمت گل در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه گرمای هوا، رکود بازار و فراوانی گل منجر به کاهش ۴۰ درصدی قیمت گل در بازار شده است، اما کمی در تامین سنبل برای شب عید دچار مشکل هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۰ تا ۱۵ هزار، میخک دسته‌ای ۱۵ هزار، داودی ۱۵ هزار، لیلیوم ۵۰ هزار و ارکیده را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان در توصیه‌ای به افراد تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود که از مغازه‌های دارای مجوز خریداری کنند تا در صورت تخلف و طرح شکایت اتحادیه بتواند با متخلفان و گران فروشان برخورد کند.

انتهای پیام/

رکود بر بازار گل حاکم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار