یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تاسیس بانک مشترک در مناطق آزاد یک روش برای مقابله با تحریم‌ها

سلیمانی، ایجاد بانک های مشترک با کشورهای مبدا معاملات در مناطق آزاد را راهکاری برای مقابله با تحریم و افزایش توان تجاری ایران دانست.

ویژه عید/// تاسیس بانک مشترک در منطقه آزاد ضروری استغلامرضا سلیمانی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با  خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ضرورت بکارگیری راهکارها و کانال های مالی بین المللی برای مقابله با تحریم در مناطق آزاد اقتصادی خبر داده و گفت: به دنبال ایجاد بانک های بین المللی برای ارتباط بیشتر با کشورهای مبدا معاملات، طرحی را مبنی بر ایجاد بانک های مشترک در مناطق آزاد به بانک مرکزی ارسال کرده ایم.

وی افزود: بانک مرکزی در حال بررسی نحوه احداث  بانک های مشترک و همکاری با کشورهای مد نظر در مناطق آزاد است، وجود بانک های مشترک در مناطق آزاد و بانکداری بین المللی کمک شایانی به رفع موانع صادراتی و همچنین عبور از تحریم ها خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: امضای تفاهم نامه کشاورزی در منطقه آزاد ماکو


سلیمانی تاکید کرد: تجار در مناطق آزاد نیازمند بانکی مشترک هستند، با یکی از کشور‌های طرف معامله به نتایجی درباره تاسیس بانکی مشترک رسیده ایم. اگر شرایط مالی خوبی داشته باشیم سال ۹۸ امکان برقراری و تاسیس بانک مشترک در یکی از مناطق آزاد کشور و یا منطقه آزاد ماکو فراهم خواهد شد.
 
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بیان کرد: سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه منطقه آزاد ماکو چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که آن را به یک هزار و ۳۰۰ میلیون تومان رسانده ایم همچنین در سال ۹۷، اقدام به انتشار ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در بازار سرمایه کردیم و در سال آینده آن را به ۱۰۰ میلیارد تومان  خواهیم رساند.

وی در پایان گفت:اگر فرایند افزایش سرمایه  در بانک های مشترک صورت پذیرد قطعا توانایی تجاری ایران بالاتر رفته و تجار رغبت بیشتری برای مراوده با ایران آن هم در مناطق آزاد پیدا خواهند کرد.

گفتنی است، ایران در حال حاضر تنها یک بانک مشترک با کشورهای مبدا تجارت خود دارد که آن هم بانک مشترک ایران -ونزوئلاست که در دولت  نهم  تشکیل شده است و تبادلات تجاری این دو کشور را بدون کانال های مالی بین المللی  انجام می دهد.

انتهای پیام/

انتشار ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در بازار سرمایه توسط منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار