استرداد وجوه دریافتی از عربستان توسط یک نهاد هنری ایتالیایی

سالن اپرای «لا اسکالا» ایتالیا، بعد از مواجه شدن با انتقاد‌های گسترده به دلیل همکاری‌های نزدیک با عربستان، تصمیم گرفت بیش از ۳ میلیون یورو پولی که از ریاض دریافت کرده را برگرداند.

استرداد وجوه دریافتی از عربستان توسط یک نهاد هنری ایتالیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سالن اپرای «لا اسکالا» ایتالیا، بعد از مواجه شدن با انتقاد‌های گسترده به دلیل همکاری‌های نزدیک با عربستان، از جمله از سوی حزب حاکم این کشور، تصمیم گرفت بیش از سه میلیون یورو (۳.۴ میلیون دلار) پولی که از ریاض دریافت کرده را برگرداند.

طرح ریاض که اعطای یک کرسی در هیأت مدیره این سالن اپرا به وزیر فرهنگ عربستان سعودی را شامل می‌شد خشم گروه‌های حقوق‌بشری و محافلی را در پی داشت که معتقد بودند این اپرا به عنوان یکی از معتبرترین نهاد‌های فرهنگی ایتالیا بایستی از پذیرفتن پول سعودی‌ها حذر کند.

«جوزف سالا»، شهردار «میلان» که یکی از اعضای هیأت‌مدیره لا اسکالا هم هست گفته وجه سه میلیون یورویی مورد نظر بخشی از طرح پیشنهادی ۱۵ میلیون یورویی برای همکاری ۵ ساله با وزارت فرهنگ عربستان سعودی بوده که بدون رضایت این اپرا به یکی از حساب‌های امانی‌اش واریز شده است.

سالا بعد از جلسه هیأت‌مدیره درباره برگرداندن این پول گفت: «به اتفاق آراء تصمیم گرفتیم پول را برگردانیم». وی توضیح داد: «در حال حاضر ادامه دادن این رویه امکان‌پذیر نیست».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار