زندگی نامه شهید رحیم قاسمی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید رحیم قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهیدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدرحیم قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:شهید رحیم قاسمی به سال ۱۳۲۵ در روستای بالدرلو از توابع شهرستان ارومیه به دنیا آمد و در كلبه محقر روستایی در دامان پدر و مادری مؤمن و مذهبی بزرگ شد،اما در سن ۹ سالگی اختلافات خانوادگی بین والدینش جدایی افكند و او از آن زمان، زندگی پر درد و رنجی را سپری كرد بطوریکه از اوایل نوجوانی (سیزده سالگی) به كار و كارگری پرداخت.

با پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، به عنوان پاسدار كمیته انقلاب در خدمت انقلاب قرار گرفت و به عنوان عضوی فعال و موثر مشغول به كار شد. در سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد كه ثمره آن، سه فرزند بود.

او روحیه ایثارگری و شهادت طلبی عالی داشت و هدف از پیوستن خود به انقلاب را لبیك گفتن به امام (ره) تلقی می‎كرد.

بنا به تكلیف الهی و دینی بارها در جبهه‎های مختلف نبرد حق علیه باطل شركت کرد و در راه حفظ و اعتلای جمهوری اسلامی و حراست از مرزهای میهن اسلامی تلاش و مجاهدت کرد و عاقبت در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۳ در منطقه عملیاتی سومار بر اثر اصابت تركش خمپاره دشمن، به كاروان شهیدان انقلاب ملحق و به دیدار حق تعالی شتافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار