حقایقی عجیب درباره خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / از راز دندان هیتلر تا شاهد خاموش با آخرین جواب + تصاویر

بسیاری بر این باورند که هیتلر در سنگر‌های بتونی زیر شهر برلین همراه با اوا براون خودکشی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سروان پیتر بوگمارت در حالی که در بلوار بسیار عریض هوهنزولرنادام در برلین ایستاده بود سه موتور قدرتمند هواپیمای Junkers 52 خود را روشن کرد. خیابان پر از آوار، تانک ها و کامیون های در حال سوختن، سوراخ های خمپاره و جنازه بود. ساعت ۳ صبح روز ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ در غرب برلین، بهترین زمان و مکان برای رساندن یک مسافر به مرز دانمارک نبود. اما بوگمارت دستور داشت این کار را بکند. علاوه بر این که وی یکی از اعضای وفادار نیروی هوایی لوفت وافه بود، سروان اس اس نیز به شمار می رفت که وفاداری او به حزب نازی را تایید می کرد. بوگمارت در حالی که گروهی از مردان و زنان دارای کلاهخود از سه تانک بیرون آمدند از درون کابین خود نگاهی به آن ها انداخت.


بیشتربخوانید: آیا هیتلر با فرازمینی‌ها ارتباط داشته است؟


حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

صدای ترسناک توپخانه سنگین ارتش سرخ که در حال تسخیر شهر بود در فاصله ای نزدیک به گوش می رسید. گروه به سرعت سوار هواپیما شده و به محض اینکه درها بسته شدند بوگمارت پرواز کرد. بعد از نزدیک به ۲۰ دقیقه پرواز، هواپیما در ارتفاع ۱۰٫۰۰۰ پایی ثابت شد. اگر چه آن ها اکنون از آتش روی زمین دز امان بودند اما ممکن بود که هواپیماهای متفقین که در شب پرواز می کردند مزاحم شان شوند. با این وجود، مسافران آن قدر احساس امنیت می کردند که کلاهخودهایشان را برداشتند. تنها در آن زمان بود که هویت رهبر گروه مشخص شد، او آدولف هیتلر بود. بوگمارت دستپاچه شده بود اما همزمان خود را مشمول یک افتخار بزرگ می دانست و خوشحال بود.کمک او به پیشوا برای فرار نشان دهنده این بود که رایش سوم نمی میرد.

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

آخرین عکسی که از آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی اش در برلین گرفته شده است

اما ادعاها در مورد این که آدولف هیتلر در سنگرهای زیرزمینی برلین خودکشی نکرده و موفق به فرار شده است از این نیز فراتر می روند. تخیلاتی شبیه آن چه که در ابتدای متن خواندید که از کتاب مشهور «گرگ خاکستری: فرار آدولف هیتلر» (Grey Wolf: The Escape Of Adolf Hitler) گرفته شده مورد قبول میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است. البته کتاب ها و سریال های تلویزیونی متعددی وجود دارند که از زنده ماندن هیتلر پس از سقوط برلین به عنوان یک واقعیت تاریخی یاد می کنند؛ مانند «هیتلر در آرژانتین: واقعیت مستند فرار هیتلر از برلین» (Hitler In Argentina: The Documented Truth Of Hitler’s Escape From Berlin) و سریال پرهزینه و موفق «شکار هیتلر» (Hunting Hitler) از شبکه هیستوری.

 

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

این داستان به وضوح هر انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری بر این باورند که ماجرای معجزه وار فرار هیتلر از برلین در واقعیتی قابل توجه ریشه دارد. اما بسیاری دیگر نیز این تئوری های افسانه ای را رد کرده و می گویند که هیتلر در سنگرهای بتونی زیر شهر برلین همراه با اوا براون خودکشی کرده است و کتاب جدیدی نوشته لوک دالی گرووز نیز تمامی این داستان پردازی ها را نفی می کند. دالی گرووز با استناد به صدها سند محرمانه از سرویس های امنیتی بریتانیا و ایالات متحده اثبات کرده که آدولف هیتلر در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ در سنگرش خودکشی کرده است و داستان فرار او و زندگی در آرژانتین توهمی بیش نیست.

سخت است جایی بدتر از شهری که به تلی از خاکستر و جنازه تبدیل شده بود را برای تحقیق در مورد یک مرگ پیدا کرد اما این همان چالشی بود که متفقین در تابستان ۱۹۴۵ پیش روی خود داشتند تا ثابت کنند که هیتلر خودکشی کرده است. با سقوط برلین بدست ارتش سرخ شوروی، روس ها اول از همه شروع به بررسی ماجرا کردند و این آن ها بودند که باقیمانده دو جنازه سوخته را در باغ های کاخ صدراعظمی رایش سوم پیدا کردند. کالبدشکافی انجام شد که نشان می داد یکی از اجساد به یک مرد بین ۵۰ تا ۶۰ ساله و دیگری به یک زن بین ۳۰ تا ۴۰ ساله تعلق دارد. چیزی که در مورد جنازه مرد سوخته جلب توجه می کرد مقدار زیاد ترمیم های دندانپزشکی بود که روی دندان های او صورت گرفته بود، از جمله پر شدگی ها، دندان های مصنوعی و ترمیم هایی بسیار منحصربفرد و دقیق که در یکی از موارد شامل یک پل دندانی به شکل تلفن بود.

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

روس ها می دانستند که کلید شناسایی باقیمانده های این جسد در گرو شناسایی و دستگیری دندانپزشکان هیتلر است و وقتی که آن ها موفق به این کار شدند، به این نتیجه رسیدند که نه تنها باقیمانده دندان ها و فک جنازه با سوابق دندانپزشکی هیتلر همخوانی دارد بلکه عکس های گرفته شده توسط اشعه ایکس نیز این مطابقت را تایید می کند. بدین ترتیب شواهد و مدارک نشان می داد که آدولف هیتلر بدون هیچ چون و چرایی مرده است. البته اگر به اسامی دندانپزشکان هیتلر و دستیارانش در کتابی مانند «گرگ خاکستری» نگاه کنید هیچ نشانی از این یافته ها نخواهید یافت زیرا برای تئوری توطئه سازان سخت بوده که توضیح دهند هیتلر چگونه بدون دندان ها و فک پایین خود فرار کرده است!

نقشه موذیانه استالین

البته روس ها در این زمینه کمک زیادی به این تئوریسین ها کرده اند زیرا آن ها برای سال های متوالی پس از پایان جنگ جهانی دوم این اسناد و مدارک را پیش خود نگه داشته و از افشای آن ها خودداری کردند. استالین، درست مانند جانشین امروزی اش در کرملین، قصد داشت با طرح این ادعا که آمریکایی های یا بریتانیایی ها به هیتلر پناه داده اند در میان غربی ها اختلاف و دعوا راه بیندازد. از این رو وی دستور داد که خبرهایی جعلی را انتشار دهند و خیلی زود روزنامه های سراسر دنیا این خبر را مخابره کردند که هیتلر موفق به فرار شده است. در ادامه این ادعاها، گزارش هایی از موارد متعدد رویت شدن پیشوای سابق مخابره شد که مشهورترین آن ها این بود که او در قامت یک راهب خود را مخفی کرده یا اینکه در یکی از شهرهای نیویورک، واشنگتن دی سی یا شارلوتسوایل در ایالات متحده زندگی می کند یا اینکه او را در حال سوار شدن به یک زیردریایی در جزایر قناری رویت کرده اند.

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

بسیاری از این گزارش ها به طور مستقیم به اطلاع سازمان های اطلاعاتی متفقین مانند اف بی آی رسیده و امروز نیز بسیاری از این اسناد که در گذشته طبقه بندی شده بودند در دسترس عموم قرار گرفته اند. طبیعتاً این اسناد برای کسانی که ادعا می کردند هیتلر فرار کرده و زنده است، یک گنج بزرگ بود زیرا به ادعای خودشان هزاران «سرنخ» از زنده بودند هیتلر را در این اسناد یافته بودند. اما همانطور که دالی گرووز می گوید، چیزی که این مدعیان نادیده می گیرند آن بخش از اسناد است که می گویند هر بار این ادعاها مبنی بر رویت شدن هیتلر مورد بررسی قرار گرفته اند مشخص شده که دروغ یا شایعه ای بیش نبوده اند.

راز جاسوس بریتانیایی

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر اخبار جعلیو ناکام گذاشتن دروغ های اطلاعاتی شوروی، بریتانیا تصمیم گرفت که تیمی برای بررسی این ماجرا تشکیل دهد. در آن زمان اما روس ها از دسترسی تیم تحقیق بریتانیایی به گزارش های کالبدشکافی و اسناد دندانپزشکی جلوگیری کردند. بدین ترتیب یک تاریخ شناس به نام هیو ترور-روپر مجبور شد نقش کارآگاه را برای بررسی این ماجرا بازی کند. نتایجی که تنها در عرض چند هفته توسط ترور-روپر بدست آمد شگفت انگیز بود زیرا او توانست با بسیاری از کسانی که در روزهای آخر زندگی هیتلر در سنگر زیرزمینی اش در برلین او را دیده بودند مصاحبه کند. نتیجه سخنان تمام آن ها به شکلی غیرقابل انکار این بود که آدولف هیتلر و اوا براون خودکشی کرده و جنازه آن ها در باغ کاخ صدراعظمی آلمان سوزانده شده است. اگر چه ترور-روپر متوجه تفاوت هایی در جزییات ادعاهای این شاهدان شد اما این تفاوت های کوچک نشان می داد که ادعاهای آنان یک توطئه و داستان از پیش طراحی شده نیست.

اما بسیاری از تئوری توطئه سازان بار دیگر این ادعاها را رد کرده و گفتند وی برای بررسی این ماجرا استخدام نشده بوده و اظهارات وی در مورد خودکشی هیتلر که بعدها در یک کتاب پرفروش به چاپ رسید قابل اعتماد نیست. اما این ادعاها نیز بدون پایه و اساس به نظر می رسند زیرا در آن دوران نمی شد کسی بهتر از این تاریخ شناس را برای این کار استخدام کرد زیرا وی یک افسر بسیار کارکشته سازمان MI6 بود که به خوبی با زبان آلمانی آشنایی داشت، از کارشناسان شناخته شده در مورد سرویس امنیتی ارتش آلمان با نام «Abwehr » بوده و حتی یکبار که در هنگام بمباران های شهرهای بریتانیا در دستشویی بود توانست یکی از رمزنگاری های این سرویس امنیتی را کشف کند. ترور-روپر از هر لحاظی برای این ماموریت مناسب بود و هر کسی که گزارش های او را خوانده باشد تحت تاثیر اظهارات او قرار خواهد گرفت.

مردی که پیشوا را در آتش دید

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

از میان افراد زیادی که توسط ترور-روپر مورد مصاحبه قرار گرفتند، یکی از نگهبانان سنگر زیرزمینی هیتلر به نام هرمان کارناو بود که ادعا می کرد جسد آدولف هیتلر و اوا براون را دو متر دورتر از خروجی اضطراری سنگر دیده است. دالی-گرووز در کتاب خود نقشه ای که توسط این نگهبان ترسیم شده را آورده که برای اولین بار منتشر می شود و محل دفن جنازه های پیشوا و معشوقه اش را نشان می دهد. این نقشه با اعترافات دیگر شاهدان و اسنادی که تنها می توان آن ها را در اسناد سری شوروی یافت مطابقت دارد.

شاهد خاموش با آخرین جواب

حقایقی عجیب درباره فرار و خودکشی مرموز دیکتاتور نازی‌ها / دندان هیتلر پرده از راز مرگ او برداشت

تئوری توطئه سازان این بار نیز جوابی دارند و آن این که جنازه هایی که سوزانده و در باغ کاخ صدراعظم دفن شده اند در واقع جنازه بدل های هیتلر و براون بوده اند اما شواهد کالبدشکافی این ادعا را نیز ناکام می گذارد.

اسناد و بررسی های علمی متعدد که جدیدترین آن ها یک سال پیش منتشر شد ثابت می کنند که باقیمانده دندان هایی که اکنون در مسکو نگهداری می شوند متعلق به هیتلر هستند. اما حتی بدون این اسناد و شواهد علمی و تجربی نیز گفته های شاهدان و گزارش های سرویس های امنیتی جای شک باقی نمی گذارد که هیتلر در همان روزهای آخر جنگ جهانی دوم در سنگر زیرزمینی اش خودکشی کرده است. بدین ترتیب به جای این که گفت باید ثابت شود هیتلر خودکشی کرده، از تئوری توطئه سازان باید خواست که شواهد خود در مورد خودکشی نکردن هیتلر را ارائه کنند.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

شکار پیشوا؛ اسناد و مدارک در مورد خودکشی یا فرار «آدولف هیتلر» چه می گویند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Wakras
۲۰:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هیتلر تا زمانی که دور و برش پر از افراد مسلح بود شجاعت داشت ولی هنگامی که محاصره شد مانند یک ترسو خودکشی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
شهناز چل
۰۱:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هایل هیتلر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چرته پیشوا خودکشی کرد
اما ارمانهاش را داریم
هیتلر نه دیکتاتور بود نه خوانخوار
زیگ هایل
حقایق جنگ جهانی دوم و هیتلر را دنبال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من هیتلر زنده هست
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۰۸:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
جهانی که خالی باشد از تعالیم صحیح انبیاء الهی و خلف صالح آنان
خواه نا خواه با توحش همراه می شود و دیکتاتور یا صدام یا هیتلر و ....
با دیکتاتور جهان اداره نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ایزانلو
۰۹:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
هیتلر یکی از باهوش ترین افراد تاریخ هست با اون حال که شخصی دیکتاتور و خونخوار بودند.
ایشون در عین همه صفات بدی که داشتند بسیار وطن پرست و سخت کوش بودند.
حتی بعد از شکست فرار نکردند تا زیر پرچم کسی باشند بلکه خودکشی کرد و جنازه هم سوزانده شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
انشالله خودکشی تمام دیکتاتورها
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
هیتلر تو سنگرش خودکشی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
کاش هيتلر بود حساب اين ترامپ لعنتي رو مير سيد
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۲:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
اگه الان بود ۱۰۰ سالش بود یا بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۱:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ترامپ خودش کتاب" نبرد من "رو میخونه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
50سال دیگه کاشف بعمل میاد صدام درسواحل ویرجینیا دیده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم برای هیلتر خائن
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چون دیکتاتورها در راستای عدالت حرکت نمی کنند در نهایت به بن بست می رسند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
زیاد بود نخوندم
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۲:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خخ منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
عجب شخصيت پيچيده اي داشته اين هيتلر
Iran (Islamic Republic of)
Saleh
۱۱:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
برای اروپاییها یه هیتلر دیگه نیازه. تا آدم شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متنفرم از هیلتر
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
عجب............
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۰:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
هزار بار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل . جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا نمی فهمم اینکه هیتلر خودکشی کرده یا فرار چه فرقی میکنه. هیتلر عملا بعد از شکست مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دقيقا هر آدمي يه تاريخ مصرفي داره اونم تاريخش گذشت و خاطره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من ازش خوشم مياد
آخرین اخبار