زعفران خراسان جنوبی وارد بورس می‌شود

مدیر امور سرمایه گزاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:زعفران استان به زودی در لیست کالا‌های قابل قبول بورس کالای کشاورزی قرار می‌گیرد.

بهدانی، مدیر امور سرمایه گزاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با بیان اینکه زعفران یکی از راهبردی‌ترین و مهمترین محصولات کشاورزی در استان است، گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، در استان برگزار شد مقدمات ورود محصول زعفران استان با عاملیت صندوق‌های حمایت مورد تایید قرار گرفت و در این راستا تا اردیبهشت ماه سال آینده انبار‌های زعفران را به استاندارد‌های بورس کالا خواهیم رساند.


وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی جزو سه استان در کشور است که صندوق‌های حمایت در تمام شهرستان‌های آن وجود خواهد داشت؛ افزود: برای ورود زعفران استان به بورس با هماهنگی مسئولان مربوطه در سطح بین الملل و همچنین کمک صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، عاملیت این بورس کالا در اختیار این صندوق‌ها قرار خواهد گرفت.


بهدانی بابیان اینکه زعفران نیاز به سرمایه بالایی دارد گفت: در حال حاضر سرمایه این صندوق‌ها حدود ۶۰ میلیارد تومان است.


مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در پایان گفت: این محصول در استان دارای ۱۶ هزارهکتار سطح زیر کشت است که تعداد بهره بر داران آن ۳۶ هزار نفر است.
انتهای پیام/ب


۱۶ هزارهکتار سطح زیر کشت محصول زعفران در استان

برچسب ها: بورس کالا ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.