ساوه، گزینه‌ای برای پایتخت سیاسی کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شانس بالای ساوه به عنوان پایتخت سیاسی کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،روز سه شنبه در آیین بزرگداشت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر که در مسجد قدیم جامع برگزار شد، گفت: علاوه بر ساوه، سه شهر دیگر در کشور از جمله ۲ مرکز استان نیز خواستار انتخاب به عنوان مرکزیت سیاسی ایران هستند، ولی شرایط و مزیت‌های ساوه به مراتب از این شهر‌ها بهتر است و نسبت به تعیین نهایی آن بسیار خوشبین هستیم.

وی افزود: بعد از تعطیلات نوروزی، نشست‌هایی با مسئولان و بزرگان شهر خواهیم داشت تا نقایص و کاستی‌های موجود ساوه را برای دستیابی به این هدف مهم برطرف کنیم.

به گفته نماینده مردم ساوه در خانه ملت، طرح تعیین پایتخت سیاسی ایران در کمیته‌ای با حضور چند تن از نمایندگان و مسئولان ارشد دولتی در دست بررسی است و چنانچه این مساله تحقق یابد همه وزارتخانه‌های مرتبط با سیاست و دیپلماسی کشور از قبیل: وزارتخانه‌های کشور، خارجه و... به ساوه منتقل خواهند شد.

منصوری گفت: با حمایت همه جانبه مردم و اتحاد مسئولان ساوه، این مهم تحقق یابد.

شهر ساوه با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت از شاهراه‌های ارتباطی میان مناطق شمال به جنوب و مرکز به غرب ایران است و تا تهران حدود ۱۱۵ کیلومتر فاصله دارد که هم مسیر آزادراهی و هم راه آهن این شهر را به پایتخت متصل می‌کند ضمن اینکه فاصله ساوه تا فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز ۹۰ کیلومتر است.

 

انتهای پیام/ت

برطرف کردن کاستی های ساوه برای برگزیده شدن به عنوان مرکزیت سیاسی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.