وکیل و روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی:

آمریکا حکومت‌های دیکتاتوری را در کشور‌های دیگر ترجیح می‌دهد

گلن گرینوالد در مصاحبه با هیل، ضمن اشاره به روابط حسنه واشنگتن با ریاض و قاهره، گفت: آمریکا عاشق حکومت‌های دیکتاتوری است.

آمریکا حکومت‌های دیکتاتوری را در کشور‌های دیگر ترجیح می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گلن گرینوالد، وکیل و روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی، در گفتگو با نشریه آمریکایی هیل، با اشاره به روابط حسنه واشنگتن با ریاض و قاهره، گفت: آمریکا عاشق حکومت‌های دیکتاتوری است.

گرینوالد در این باره گفت: آمریکا هر زمان که می‌خواهد حکومتی را سرنگون و آن را جایگزین کند، به این ادعا‌ها متوسل می‌شود که آن حکومت دیکتاتوری است و مردم خود را سرکوب می‌کند. اما حقیقت این است که آمریکا از حکومت‌های دیکتاتوری بدش نمی‌آید، آمریکا عاشق «دیکتاتوری» (در کشور‌های دیگر) است.

این روزنامه نگار مشهور آمریکایی و یکی از بنیانگذاران پایگاه اینترنتی «اینترسپت» برای اثبات اظهارات خود افزود: برخی از مهم‌ترین متحدان آمریکا از بدترین حاکمان مستبد از عربستان سعودی، مصر و برخی دیگر از نقاط جهان هستند. همیشه هم اینگونه بوده است.

گرینوالد این اظهارات را پیش از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور جنجالی برزیل، در شهر واشنگتن، بیان کرد. دو طرف در این دیدار، به احتمال زیاد درباره بحران کنونی ونزوئلا با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

ترامپ و بولسونارو که نقاط مشترک زیادی با هم دارند، برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، با یکدیگر متحد شده اند. دو طرف از خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا، حمایت می‌کنند.

گرینوالد در ادامه گفت: بولسونارو نیز از استبداد متنفر نیست و عاشق حکومت‌های مستبدانه است. او از رژیم نظامی برزیل تقدیر و مخفیانه با رئیس جمهور پاراگوئه دیدار کرد. او دیکتاتوری که ۳۵ سال بر این کشور حکومت می‌کرد، را ستود.

این روزنامه نگار آمریکایی در ادامه افزود آمریکا و برزیل نباید در بحران ونزوئلا دخالت کنند و باید اجازه دهند خودِ مردم این کشور درخصوص اینکه چه کسی بر آن‌ها حکومت کند و خواهان چه نوع حکومتی هستند، تصمیم بگیرند، یا حداقل درباره انگیزه‌های واقعی خود برای دخالت در ونزوئلا شفاف باشند. همانطور که جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، اذعان کرده است یکی از موضوعات حائز اهمیت برای آمریکا داشتن رهبری در ونزوئلاست که با واشنگتن روابط حسنه‌ای برقرار کند، آنهم به دلیل ذخایر نفتی که این کشور دارد. این موضوع برای اقتصاد آمریکا منافع زیادی خواهد داشت.

بولتون در گفتگو با فاکس نیوز اذعان کرد که: برکناری مادورو از قدرت از لحاظ اقتصادی یک گام رو به جلوی اساسی در نیمکره غربی خواهد بود. او همچنین در یک مصاحبه دیگر آشکارا از مزایای سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در بخش تولید نفت ونزوئلا سخن گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار