۲۳۰۰ نفر در مساجد سیستان و بلوچستان معتکف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم این استان از اذان صبح امروز در مساجد معتکف شدند.

۲۳۰۰ نفر در مساجد سیستان و بلوچستان معتکف شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال این مراسم معنوی در افزون بر ۴۰ مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر تعداد معتکفان را بانوان به خود اختصاص داده اند، افزود: از این تعداد هزار و ۸۲۰ نفر خانم و ۴۸۰ نفر مرد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۴۹۵ نفر شامل ۳۲۰ نفر خانم در مساجد الزهرا (س) و حضرت زینب (س) و ۱۷۰ مرد در مساجد جامع و حسین بن علی (ع) این شهر معتکف شدند.

وی برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داود در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه‌های محوری ویژه معتکفان در مساجد ذکر کرد.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: سن بالای ۱۲ سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن است.

وی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان بحساب می‌آید.

 آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از ۲۹ اسفند تا دوم فروردین مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ع

۲۳۰۰ نفر در مساجد سیستان و بلوچستان معتکف شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار