نبیه بری: بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به نفع لبنان وسوریه است

رئیس پارلمان لبنان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در سریع‌ترین زمان ممکن را به نفع دمشق و بیروت دانست.

نبیه بری: بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به نفع لبنان وسوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از الحیات، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در دیدار با فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه، بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در سریع‌ترین زمان ممکن را به نفع دمشق و بیروت دانست.

روزنامه الحیات در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «گیر پترسون» فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه در ادامه دیدار با مقامات لبنانی، با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره اوضاع و تحولات لبنان و منطقه و همچنین موضوع آوارگان سوری گفتگو کردند.

نبیه بری در این دیدار تاکید کرد: «بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در سریع‌ترین زمان ممکن، به نفع لبنان وسوریه است، دلیل آن هم این است آن‌هایی که به صورت ارادی و با اراده خود بازگشتند مشخص شد که تعامل با آن‌ها (در لبنان) همچون تعامل کشور با شهروندش بوده است در نتیجه باید در این زمینه همه تلاش خود را بکار گرفت».

پترسون دیشب (پنجشنبه) با جبران باسیل، وزیر امور خارجه و مهاجرت لبنان نیز دیدار کرد. وی پس از این دیدار گفت: «وظیفه اصلی من در قبال لبنان این است که من و گروهم نهایت تلاش خود را برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بکار گیریم و امیدواریم که شاهد فرایندی سیاسی با هدایت سوری‌ها وکمک ما باشیم، ما در اینجا مذاکرات خوبی درباره آواگان سوری داشتیم».

پترسون در این دیدار، باسیل را در جریان آخرین تحولات داخلی سوریه قرار داد و گفت: «امنیت در دمشق و دیگر شهر‌ها برقرار است و سازمان ملل آن را تحول مثبتی می‌داند که می‌تواند به تسهیل راه حل سیاسی در سوریه کمک کند».

پترسون همچنین به طور جداگانه با سعد الحریری، نخست وزیر و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان دیدار کرد. محور مذاکرات پیرسون با الحریری و جنبلاط، آخرین تحولات لبنان و منطقه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار