علائم آلرژی؛ مهمان ناخوانده بهار/ بلایی که درمان خودسرانه آلرژی بر سرتان می‌آورد

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: مبتلایان به آلرژی برای رفع مشکل خود باید به متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی مراجعه کنند.

مریم محلوجی راد فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آلرژی‌های بهاری اظهار کرد: این آلرژی‌ها از اسفند ماه آغاز می‌شوند و تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می‌کنند، آلرژی‌های بهاری اغلب آلرژی‌های تنفسی هستند که اگر دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر کنند به آنها، رینیت آلرژیک (رینوسینوزیت آلرژیک) می‌گویند و در صورتی که دستگاه تنفسی تحتانی را تحت تاثیر قرار دهند، به آنها، آسم گفته می‌شوند.

مهم‌ترین علائم مهمان ناخوانده بهار/ عوارضی که با خود درمانی رینیت آلرژیک به جانتان می‌افتند (خبر سه فروردین)

مهم‌ترین علائم رینیت آلرژیک

وی علائم رینیت آلرژیک را با آسم متفاوت دانست و بیان کرد: برخی اوقات فرد همزمان به هر ۲ عارضه دچار می‌شود، از مهم‌ترین نشانه‌های رینیت آلرژیک می‌توان به عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، خارش در بینی گلو، چشم‌ها و گوش‌ها اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: رینیت؛ مهمان ناخوانده بهار/عامل اصلی آلرژی در فرش و موکت خانه زندگی می‌کند!


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: گرفتگی بینی مبتلایان به رینیت آلرژیک را بسیار آزار می‌دهد، به طوری که این علامت اغلب از به خواب رفتن این افراد جلوگیری می‌کند، بنابراین اشخاصی که دچار این عارضه هستند روز‌ها به علت نداشتن خواب راحت شبانه، کسل هستند.

مهم‌ترین علائم مهمان ناخوانده بهار/ عوارضی که با خود درمانی رینیت آلرژیک به جانتان می‌افتند (خبر سه فروردین)

محلوجی راد تاکید کرد: سرفه، خس‌خس سینه و تنگی نفس مهم‌ترین علائم آسم هستند که ممکن است فرد همزمان به هر سه علائم دچار باشد.

تفاوت‌های سرما خوردگی با رینیت آلرژیک

وی درباره تفاوت‌های سرماخوردگی با رینیت آلرژیک تصریح کرد: سرماخوردگی سه تا حداکثر هفت روز طول می‌کشد، در حالی که طول مدت رینیت آلرژیک سه هفته یا گاهی بیشتر است، سرماخوردگی بیماری واگیردار همراه با تب و بدن درد است، اما در آلرژی تب و بدن درد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد جامعه مبتلا به "رینیت آلرژیک" هستند


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: برخی مبتلایان به رینیت آلرژیک با مشاهده علائم آلرژی، خودسرانه به طور مداوم قرص‌های کورتون‌دار را مصرف یا آمپول کورتون تزریق می‌کنند، مصرف قرص‌های کورتون‌دار یا تزریق آمپول کورتون با وجود اینکه علائم این عارضه را کنترل می‌کند، اما عوارضی جبران ناپذیر را برای فرد به همراه دارد، بنابراین افراد دچار این عارضه برای درمان صحیح بیماری خود باید به متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی مراجعه کنند.

مهم‌ترین علائم مهمان ناخوانده بهار/ عوارضی که با خود درمانی رینیت آلرژیک به جانتان می‌افتند (خبر سه فروردین)


بیشتر بخوانید: راهکار درمانی جدید برای مبتلایان به آلرژی


عوارض وحشتناک مصرف خوراکی یا تزریقی کورتون

محلوجی راد اظهار کرد: از مهم‌ترین عوارض مصرف خودسرانه و مداوم قرص‌های کورتون دار یا تزریق آمپول کورتون می‌توان به افزایش فشار خون، دیابت، پوکی استخوان، نارسایی غدد فوق کلیوی و بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید (کاتاراکت) و آب سیاه (گلوکوم) اشاره کرد.

مهم‌ترین علائم مهمان ناخوانده بهار/ عوارضی که با خود درمانی رینیت آلرژیک به جانتان می‌افتند (خبر سه فروردین)

موثرترین دارو‌ها برای درمان رینیت آلرژیک

وی یادآوری کرد: امروزه برای درمان رینیت آلرژیک از دارو‌های آنتی هیستامین نسل ۲ و سه، مهار کننده‌های لکوترین و اسپری‌های داخل بینی استفاده می‌شود، آنتی هیستامین‌های نسل ۲ و سه در مقایسه با آنتی هیستامین‌های نسل یک بسیار کم خواب آور هستند یا در برخی موارد خواب آور نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.