سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان با تلاش نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان خاش پیدا شدند.

سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز گذشته پنج نفر از اهالی خاش برای تفریح و گردش به ارتفاعات تفتان رفته بودند که پس از مدتی به دلیل نا آشنایی با این منطقه افراد از هم جدا و پس از چند تماس ارتباط آنان با یکدیگر قطع می‌شود.

وی افزود: ۲ نفر از افراد این گروه با مراجعه به پایگاه امداد و نجات کوهستان تفتان درخواست کمک می‌کنند.

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: بلافاصله ۲ تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان متشکل از ۱۰ نفر نجاتگر به محل اعزام و پس از پنج ساعت عملیات جستجو سرانجام در ساعت یک بامداد امروز هر سه نفر را پیدا کردند.

وی بیان کرد: این سه نفر به دلیل نداشتن تجهیزات لازم و عدم آشنایی به منطقه متاسفانه دچار مشکل شدند که با اقدام به موقع نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان دره گل تفتان نجات یافتند.

راشکی گفت:منطقه کوهستانی دره گل تفتان از مناطق گردشگری شهرستان خاش محسوب می‌شود که با وجود قله ۴۰۵۰ متری، طبیعت زیبا و بکر گردشگران و کوهنوردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه یکی از بهترین پایگاه‌های کوهستان کشور در ایام دهه فجر با حضور رئیس جمعیت هلال احمر در این مکان افتتاح شد و از نظر امداد رسانی به مصدومان و حوادث احتمالی هیچ گونه مشکلی نداریم.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پوشیده از برف است.

انتهای پیام/ع

سه کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پیدا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار