معاون استاندار خراسان شمالی

ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۲۰۰ سیل‌زده خراسان شمالی

۲۰۰ نفر از روستائیان و عشایر استان خراسان شمالی خدمات اسکان اضطراری را دریافت کرده‌اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در مناطق سیل‌زده خراسان شمالی گفت:: از ابتدای بارش نزولات جوی، ستاد مدیریت بحران استان در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و جلساتی را در راستای مدیریت وضعیت ایجاد شده برگزار کرده‌اند.
وی از بسیج شدن تمام نیرو‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: برق و ارتباطات مخابرات در روستا‌های متأثر از سیل برقرار شده و مایحتاج ضروری و اولیه مورد نیاز برای ساکنان این منطقه توزیع شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با تشریح اقلام توزیع شده میان ساکنان مناطق سیل‌زده استان افزود: ۲۲۸ تخته چادر امدادی، ۳ هزار و ۵۰۰ قرص نان، دو تن آرد، ۵۰ بسته آب معدنی، ۸۴۵ قوطی کنسرو و ۲۴۰ بسته غذایی در روستا‌های سیل‌زده استان در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان توزیع شده است.
وی همچنین از بکارگیری بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در مناطق سیل‌زده استان برای بازگشایی مسیر و انتقال مواد اضطراری خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ نفر از روستاییان و عشایر استان اسکان اضطراری شده‌اند و برای این خانوار‌ها جهت پوشش چادر‌های امدادی اقلامی همچون نایلون و پلاستیک به میزان مورد نیاز تهیه و تقسیم شده است.

حیاتی همچنین با اشاره به توزیع ۶۰۰ تخته پتو در میان خانوار‌های سیل‌زده گفت: مسیر‌های دسترسی به چندین روستای دهستان شیرین سو به علت طغیان رودخانه‌ها مسدود شده و فقط تردد توسط وسایل نقلیه سنگین انجام می‌شود.
گفتنی است، بارش‌ها در خراسان شمالی از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز شد و برآورد اولیه حاکی از خسارت دیدن یک‌هزار منزل مسکونی در شهرستان‌های سیل‌زده استان است.
انتهای پیام / م

اسکان اضطراری ۲۰۰ سیل‌زده خراسان شمالی

برچسب ها: نوروز ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.