تقی‌زاده که بود؟ + فیلم

تقی‌زاده روشنفکر غربگرایی بود که موافق تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس و مخالف ملی شدن صنعت نفت بود.

تقی‌زاده که بود؟ + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب در سخنرانی خود در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به مناسبت آغاز سال جدید در خصوص برخی افراد و رسانه‌ها که در داخل، به دنبال بزک‌کردن غرب و روتوش خباثت‌های غربی‌ها هستند، فرمودند: «این افراد و رسانه‌ها که نمی‌خواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارت‌آمیز دولت‌های ظاهر الصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی زاده دوران پهلوی هستند که می‌گفت باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد.کسانی که امروز در داخل به‌طور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روش‌های غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاه‌ها و مدارس هستند، در واقع تقی‌زاده‌های جدید هستند، همچنانکه مدافعان و حامیان سند ۲۰۳۰ نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقی‌زاده هستند. البته امروز مردم انقلابی و جوانان مؤمن نخواهند گذاشت حرف تقی‌زاده‌های جدید به کرسی بنشیند.»

سید حسن تقی‌زاده استاد اعظم لژ فراماسونری، عاقد پیمان دارسی در سال ۱۳۱۲ و از مشروطه‌خواهانی بود که به شدت ضددین بود و به مبارزه با دین می‌پرداخت. او از چهره‌های موثر تاریخ مشروطیت و مشهور به غربگرایی است. او معتقد بود که «از ناخن پا تا موی سر باید غربی شد» و می‌گفت: «اولین بمب تقلید از غرب را در ایران منفجر کرد». نام تقی‌زاده با فراماسونری نیز گره خورده است.

او از چهره‌های صاحب نام و نفوذ در دستگاه ماسونی بود که به مرتبه استاد اعظمی هم رسید و برخی از اهالی قلم و فرهنگ را هم به تشکیلات فراماسونری برد. در جریان مشروطیت هم او عامل انحراف نهضت مشروطه به سوی امیال سیاسی انگلستان بود و از عوامل توفیق نقشه‌های سیاسی آن کشور در ایران طی دوره ۵۰ ساله پس از مشروطیت بود.


بیشتر بخوانید: فیلم کامل سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی (ع) در اول فروردین ۱۳۹۸ 


انتهای پیام/
 

ریشه غربگرایی در ایران + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر دشمنان اسلام و مسلمین
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۳:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
امروز هم ماهیت غرب برای مردم مسلمان ایران شناخته شده تر است و هم کارآمدی اسلام عزیز و هم تجربة 40 ساله نشان داده که آنچه می تواند کشور عزیزمان را از حضیض ذلت به او عزت و اقتدار برساند تفکر انقلابی دینی است نا سرسپردگی به غرب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
یه خاین
Canada
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
نفوذی ها بصورت های گوگونان خودشون را نشان میدهند .از شیخ گرفته تا روشن فکر تا فمینیست .بعصی مواقع دلسوز و تمام مدت از فقر ووو میگویند ولی هیچ کار مثبتی انجام نمیدهند .مواظب نفوذی با اشکال مختلف باشید
پولدار شدن اینور اب خیلی سخته .راحت ترین کار با حقوق بالا ارزان فروختن وطن است .به هیچکس تا خوب نشناخته اید .اعتماد نکنید .نفوذی ها حرف بدون عمل اند
Canada
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
لعنت به این خاین .به حهنم واصل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
تا رهبر با درایتی مثل آقا داریم انشاالله هیچ وقت این تقی زاده ها حرفشان به کرسی نمیشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا ازش نگذره و انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
با یاری خدا و رهبری امام خامنه ای دست تقی زادها ی خائن رااز این سرزمین شهید پرور کوتا خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر منافقین
آخرین اخبار