کاهش بهای نفت/ طلا گران شد

در معاملات نخستین روز هفته بهای جهانی نفت و طلا با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود، افزایش نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصادی در آمریکا و همچنین کاهش حجم تولید نفت سازمان کشور‌های تولید کننده نفت [اوپک] و تحریم‌های نفتی ایران و ونزوئلا، از مهمترین دلایل کاهش بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بود.

بر این اساس در معاملات امروز [دوشنبه]، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۴۷ سنت کاهش معادل ۰.۷ درصد، ۶۶ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۵۲ سنت کاهش، معادل ۰.۹ درصد، ۵۸ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه دادوستد شد.

هر دو شاخص قیمت نفت خام از هفته گذشته تاکنون بیش از ۳ درصد کاهش یافته است. بهای نفت از نوامبر سال ۲۰۱۸ به بالاترین میزان خود رسیده بود.

افزایش نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصادی در آمریکا و سیاست‌های بانک مرکزی این کشور در حیطه نرخ سود نخستین علت کاهش بهای نفت عنوان شده است.

همچنین کاهش تولید اقتصادی و صنعتی آلمان برای سومین ماه متوالی به رکود جهانی دامن زده است. از سوی دیگر، کاهش حجم نفت در جهان که به واسطه کاهش تولید اوپک و تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا صورت گرفته است، تا حد زیادی بر توسعه اقتصاد و صنعت سایر کشور‌ها تاثیر گذاشته است.

در همین حال، بهای جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه با افزایش همراه بود. سیاست‌های نرخ گذاری بانک مرکزی آمریکا باعث شد طلا به عنوان یک دارایی امن انتخاب شود و تقاضا برای خرید آن افزایش یابد. هر اونس طلای اسپات با ۰.۲ درصد افزایش،  ۱۳۱۶ دلار و ۱۱ سنت داد و ستد شد.

بهای سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار