با مخترعین ایرانی؛

اسکان موقت سیل زدگان در خانه‌های تاشو

یکی از محققان ایرانی موفق به ساخت خانه‌هایی تاشو برای کمک به افراد حادثه دیده شده است.

اسکان موقت سیل زدگان در خانه‌هایی تاشوبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، یکی از محققان ایرانی موفق به ساخت خانه‌هایی تاشو برای کمک به افراد حادثه‌ دیده شده است.

همه ما برای اسکان موقت از چادر استفاده می‌کنیم و همچنین در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله هم کانکس‌ها به یاری افراد می‌آیند اما به تازگی گروهی از محققان در دانشگاه علم و صنعت خانه‌های تاشویی ساخته‌اند که  می‌تواند افراد را اسکان دهد.

ساخت خانه‌های تاشو در ایران

فاطمه مهدی‌زاده این محقق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره خانه‌های اسکان موقت تاشویی که موفق به ساخت آن‌ها شده است، اظهار کرد: در شرایط سخت مانند زلزله و سیل و یا  شرایطی مانند راهپیمای اربعین و مسافرت‌ و گردشگری می‌توان از این خانه‌ها استفاده کرد.

وی درباره کاربرد این خانه گفت: به کمک این خانه می‌توان به سرعت سانحه دیدگان حوادث طبیعی را اسکان داد و برای کمک به  اقامت زائران اربعین از آن استفاده کرد.

این محقق کشورمان افزود:  به دلیل قابلیت تا شدن این خانه‌ها سریع حمل می‌شوند و تعداد زیاد آن‌ها را می‌تواند به محل سانحه ارسال شود.

مهدی زاده با بیان اینکه این خانه‌ها به سبک پلی کربنات ساخته شده‌اند، گفت: این خانه‌ها ضد آب هستند و در برابر سرمای شدید و گرمای بسیار مقاومت می‌کنند، همچنین در برابر انواع ضربات و آتش‌سوزی هم مقاوم هستند.

وی افزود: برپا کردن این خانه‌ها کار بسیار آسانی است و هر فرد غیر ماهری هم می‌تواند آن‌ها را برپا و برای اسکان موقت از آن‌ها استفاده کند.

این محقق کشورمان یادآوری کرد: در شرایط سخت و برای کمک به افراد می‌توان از این‌‌ خانه‌ها استفاده کرد، همچنین  خانه‌های تاشو قابلیت گسترش برای ایجاد فضاهای بزرگ مانند درمانگاه، مدرسه و  خانه بهداشت را دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار