سخنگوی ارتش به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اعزام تیم‌های بالگردی، پزشکی، غواصی و قایق‌های جیمینی به مناطق سیل زده/ وجود ارتباط تنگاتنگ ارتش با ستاد مدیریت بحران برای تقویت امداد رسانی

امیر سرتیپ تقی خانی گفت: یکی از مهمترین اقدامات در مناطق سیل زده تامین نیازمندی‌های اساسی مردم از جمله آب معدنی، پتو، چادر، کنسرو، نان و پمپ‌هایی برای تخلیه آب منازل است.


اعزام نیرو‌های ویژه ارتش به مناطق سیل زده/ آمادگی کامل فرماندهان ارشد آجا برای امدادرسانی به مردمامیر سرتیپ شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: در مجموع از نیروی زمینی ارتش دو تیپ ۱۳۰ و ۲۳۰ و قرارگاه عملیاتی لشکر به همراه بخشی از پایگاه‌های هوانیروز، چند فروند هلی کوپتر و امکانات مهندسی، پزشکی، لجستیکی و نیروی انسانی در مناطق سیل زده حضور دارند.

وی با بیان اینکه از مجموعه نیروی دریایی ارتش نیز امکانات بالگردی، پزشکی به همراه تیم‌های غواصی و قایق‌های جیمینی درمناطق سیل زده حضور دارند، ادامه داد: قایق‌های جیمینی نیروی زمینی ارتش نیروی زمینی نیز در مناطق سیل زده وجود دارند و چند تیم از تیپ ۶۵ نیروی‌های ویژه به منطقه اعزام شده است.

سخنگوی ارتش اضافه کرد: علاوه بر موارد اشاره شده از مجموعه نیروی دریایی تکاوران و تفنگداران تعدادی در منطقه حضور دارند و منطقه دریایی شمال نیز در کنار یگان‌های نیروی زمینی برای به خدمت مردم بسیج شده اند.

امیر سرتیپ تقی خانی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در مناطق سیل زده تامین نیازمندی‌های اساسی مردم از جمله آب معدنی، پتو، چادر، کنسرو، نان و پمپ‌هایی برای تخلیه آب منازل است که مردم مناطق سیل زده تقاضا کرده اند.

سخنگوی ارتش بیان کرد: مهمترین اقدامات دیگر نیرو‌های امدادی هدایت درست اقدامات است که برای این منظور، تیمی از ستاد کل نیرو‌های مسلح با مسئولیت امیر لشکر صالحی جانشین ریاست ستاد کل و تعدادی از معاونان مربوطه و مسئولانی از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با سرپرستی جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح برای نظارت بر روند عملکرد نیرو‌ها در منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه حضور یافته و از مناطق سیل زده به صورت هوایی و زمینی بازدید کردند تا علاوه بر بررسی نیاز‌های مردمی، اقدامات کمک رسانی را تسریع کند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه با ستاد مدیریت بحران ارتباطی تنگاتنگی وجود دارد تا بر اساس نیاز آن‌ها اقدامات تقویت می‌شود، خاطر نشان کرد: بنابه اعلام وزارت کشور، بیشترین مشکل متمرکز شدن سطح آب جاری شده بر شهر‌ها از جمله آق قلا می‌باشد که برای کاهش سطح آب‌ها در مناطق در تلاش هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ای مسئولان، بارش‌های شدید است که در روز‌های آینده در پیش داریم و ارتش جمهوری اسلامی ایران به تمام پادگان‌های مستقر در مناطق شمالی دستور داده که آمادگی اسکان مردم عزیزمان را در صورتی که شرایط سیل و سیلاب شدید و ضرورت داشته باشد را فراهم کنند.

امیر سرتیپ تقی خانی اضافه کرد: از سویی به فرماندهان ارشد ارتش مناطق هم ابلاغ شده که برای عکس العمل سریع و کمک رسانی به مردم عزیزمان آمادگی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در منطقه حضور دارند، یادآور شد: تا هر زمانی که ستاد بحران اعلام نیاز و لازم باشد مجموعه ارتش برای امداد رسانی و کمک به مردم عزیزمان در مناطق سیل زده حضور دارد.

امیرسرتیپ تقی خانی در پایان خاطرنشان کرد: یک همدلی و ارتباط خوب و اثربخش بین مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با دستگاه‌های دولتی در مناطق سیل زده وجود دارد و این همکاری موجب هم‌افزایی شده و یادآور این است که نیرو‌های مسلح در شرایط بحرانی همواره یار و یاور مردم عزیز و دولت هستند تا بتوانند در کاهش مصیبت و آلام مردم موثر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار