برق ۷۸ روستای لرستان هنوز وصل نشده/ سیل‌های اخیر ۱۷ میلیارد تومان به شبکه برق آسیب زد

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته در استان‌های گلستان، مازندران و لرستان پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۷ میلیارد تومان خسارت به شبکه برق کشور وارد شده باشد.

برق ۷۸ روستای لرستان هنوز وصل نشده/ سیل‌های اخیر ۱۷ میلیارد تومان به شبکه برق آسیب زدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا حقی‌فام، سخنگوی صنعت برق، در خصوص برآورد خسارت اولیه سیل اظهار کرد: همچنان بررسی‌ها برای میزان خسارت ادامه دارد، اما شرکت توانیر در همان ساعات اولیه سیل در استان‌های گلستان و مازندران اعتباری را اختصاص داد تا تأمین برق مشترکان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی همچنین درباره وضعیت تأمین برق مناطق سیل‌زده تاکید کرد: در حال حاضر تنها در منطقه کوهرنگ و چگینی در استان لرستان که یک منطقه کوهستانی است و حدود ۷۸ روستا در آن وجود دارد، با مشکل بی‌برقی مواجه هستیم.

حقی فام افزود: با توجه به اینکه کل این منطقه را سیل دربر گرفته و هیچ‌گونه دسترسی به شبکه نداریم، احتمالاً برق‌دار کردن این منطقه به زمان بیشتری نیاز دارد، اما تلاش ما این است که با ایجاد تمهیداتی روند انجام کار را سریع‌تر کنیم.


بیشتر بخوانید: اتصال برق ۹۰ روستا در استان لرستان/ تنها ۲ روستای گلستان فاقد برق است 


وی با بیان اینکه در برخی از نقاط به دلیل از بین رفتن پایه‌ها، شبکه قطع شده و تا زمانی که سطح سیلاب پایین نیاید امکان برق‌دار کردن این مناطق وجود ندارد، اعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته تقریباً مشکل تأمین برق در استان گلستان به طور کامل برطرف شده است و در استان مازندران نیز در همان ساعات اولیه برق مناطق سیل‌زده وصل شد.

سخنگوی صنعت برق در رابطه با وضعیت برق شیراز گفت: در این بخش با مشکل جدی مواجه نبودیم و تنها برای ایجاد امنیت و جلوگیری از برق‌گرفتگی، برق دروازه قرآن را قطع کردیم و پس از پایین آمدن آب، برق آن منطقه به‌طور کامل وارد مدار شد و مشکل خاصی به‌وجود نیامد.

به گفته وی، با توجه به اینکه در تهران و استان البرز بارندگی‌های شدیدی را شاهد بودیم، اکیپ‌های عملیاتی ما در حالت آماده باش قرار گرفتند و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل حادی در شبکه وجود ندارد و صنعت برق کشور نیز برای هرگونه اتفاقی آماده است.

به گفته؛ فرهام کرکانی، مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، بر اساس برآورد‌های اولیه صورت گرفته، میزان خسارت در استان گلستان به تأسیسات آبی ۲۶ میلیارد تومان و در استان مازندران در بخش شهری ۳۰ میلیارد تومان و در بخش روستایی ۹ میلیارد تومان بوده است.

بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب که در روز‌های پایانی سال گذشته مناطق شمالی ایران را درگیر خود کرده بود، با شروع سال ۱۳۹۸ به تدریج سایر مناطق کشور را در بر گرفت و سبب بروز خسارت‌های فراوانی شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار