صمیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امروز؛ ارسال تصاویر ماهواره‌ای لرستان برای ستاد بحران/ دستور تخلیه گمیشان پس از پایش ماهواره‌ای سیل

رئیس پژوهشگاه فضایی درباره پیش بینی وقوع سیل به کمک تصاویر ماهواره‌ای توضیح داد.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره   تصاویر ماهواره ای دریافت شده از  مناطق سیل زده کشور اظهار کرد:  به کمک تصاویر ماهواره‌ای توانستیم بررسی دقیقی از مناطق سیل زده استان گلستان داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ادامه داد:  به کمک همین تصاویر ماهواره‌ای توانستیم راه‌ها و مناطق آسیب دیده را شناسایی کنیم؛ روز گذشته متوجه شدیم که سیل به سمت منطقه گمیشان در حال حرکت است و بر همین اساس دستور تخلیه این منطقه صادر شد.

وی با بیان اینکه تمامی اطلاعات ماهواره‌ای به  مسئولان مربوطه استان ارائه شده است، گفت: پس از بررسی‌های لازم نتایج را به نمایندهICT و   مسئول آب منطقه‌ای استان گلستان و ستاد مدیریت بحران ارائه کردیم.

ماهواره ها از وقوع سیل در چه استان هایی خبر می دهند؟

ارائه تمام اطلاعات به مسئولان ستاد بحران

صمیمی به تصاویر ماهوارهای دیگری که از سایر مناطق ایران درحال دریافت است اشاره کرد و گفت: البته  تصاویر ماهواره‌ای از منطقه لرستان هم درحال دریافت است و تا پایان  امروز  اطلاعات ضروری درباره این منطقه به مسئولان ستاد بحران و استانی  ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به تصاویر دریافتی از ماهواره ها گفت: تمام تصاویری که از ماهواره‌ها دریافت می‌شوند مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آنالیز در اختیار مسئولان ستاد بحران و منطقه قرار می‌گیرند.

ماهواره ها از وقوع سیل در چه استان هایی خبر می دهند؟

وی با بیان اینکه آب و هوای کنونی در دریافت تصاویر نقش موثری دارد، گفت: در شرایط آب و هوایی ابری باید از ماهواره‌های راداری استفاده کنیم که  این ماهواره‌ها ۵  روز یک بار روی  آسمان‌ منطقه قرار می‌گیرند که البته با این شرایط باز هم تمام  مسئولان فضایی در حال رصد  تصاویر ماهواره ای برای آگاهی از اطلاعات آب و هوایی کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.