مسدود شدن ۲۲ محور غیرشریانی کشور/ محور کرج – چالوس همچنان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴ محور شریانی و ۲۲ محور غیر شریانی به دلیل آب گرفتگی و برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

مسدود شدن ۲۲ محور غیرشریانی کشور/ محور کرج – چالوس همچنان مسدود استمحمد رودباری، مدیرکل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه ۲۲ محور غیر شریانی در کشور مسدود هستند، گفت: ۵ محور از این ۲۲ محور مربوط به استان گلستان است.

رودباری گفت: آق قلا، عطاآباد، محور بندر ترکمن، سه راهی یساقی، محور گمیشان – خواجه نفس، گمیشان – آق قلعه از جمله محورهای غیر شریانی هستند که به علت آب گرفتگی در معابر بسته شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای افزود: محورهای شریانی  از جمله کرج – چالوس، شاهرود، آزادشهر، آق قلا – گرگان و خرم آباد – پل دختر به علت آب گرفتگی تا  اطلاع ثانوی مسدود هستند.


بیشتر بخوانید: آماده باش۱۲ هزار راهدار در محورهای مواصلاتی/ برفروبی ۴۶۵۵ کیلومتر از جاده‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته 


وی با اشاره به اینکه در استان مازندران تنها محور کرج – چالوس به علت ایمنی مسافران هیچ محور دیگری مسدود نیست، گفت: خوشبختانه در کشور فارس و شهر شیراز محوری مسدود نشده و تمامی محورها باز هستند.

رودباری تصریح کرد: تا زمانی که سطح آب پایین نرود و آب گرفتگی برطرف نشود امکان بازگشایی محورهای مسدود شده وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: برخی از محورها مانند آق قلا و گرگان برای امداد رسانی و کمک رسانی به ساکنان شهرها باز شده ولی محورهای دیگر تا زمانی که سطح آب پایین نرود امکان بازگشایی آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات از جمله ماشین‌آلات، تجهیزات امداد رسانی و ماشین‌آلات نمک پاش به صورت ۲۴ ساعته در تمامی استان‌ها آماده باش هستند، گفت: ۹ هزار و ۶۰۰ ماشین‌آلات در تمامی استان‌ها مستقر هستند و با توجه به شرایط جوی و برف و کولاک در استان‌ها این ماشین‌آلات به صورت ۲۴ ساعته با حضور نیرو‌های انسانی در حال فعالیت هستند.

رودباری تصریح کرد: ۱۲ هزار نیروی انسانی در ۸۷۶ راهدارخانه به کار گرفته شده و به صورت ۲۴ ساعته گشت‌های راهداری در تمامی سطح راه‌ها آماده امداد رسانی به مسافران هستند.

مدیر کل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات جوی و وضعیت راه‌ها در سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین وجود دارد، گفت: مسافران می‌توانند با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت اطلاعات جاده‌ها، تصاویر راه‌ها و وضیت جوی آب و هوا مطلع شوند.

وی گفت: مسافران پیش از ورود به جاده حتما از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و بدون تجهیزات از جمله زنجیر چرخ وارد محورهای کوهستانی نشوند.

رودباری تأکید کرد: مسافران تا زمان بازگشایی محورهای مسدود شده به هیچ عنوان وارد این محورها نشوند و حتما با  استفاده از سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند تا در محورهای کوهستانی به دلیل برف و کولاک دچار آسیب نشوند.

مدیر کل مدیریت بحران، تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: در  تمامی محورهای شریانی و غیر شریانی دوربین‌های ثبت تخلف و دوربین‌های نظارتی نصب شده و تصاویر به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می‌شود و نیروهای امدادی و همچنین پلیس راهور به صورت ۲۴ ساعته تمامی محورهای کشور را نظارت و کنترل می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مسافران حتما به توصیه‌های ایمنی پلیس و نیروهای راهداری و اطلاعیه‌های هواشناسی توجه کنند تا در زمان سفر دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار