بحران در بویراحمد؛

یک روستا زیر سیل غرق شد/ ۳ روستا با قایق تخلیه شدند

فرماندار شهرستان بویراحمد از خسارت فراوان به بخش‌های مختلف به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت: یک روستا زیر سیل غرق شد و ۳ روستا نیز با قایق تخلیه شد.

یک روستا زیر آوار ماند/ ۳ روستا با قایق تخلیه شدند

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: به دلیل وقوع سیل برق بخش لوداب، دشتروم و سپیدار بویراحمد قطع شده است و به همین دلیل آنتن‎دهی تلفن همراه ندارند.

شاهرخ کناری با بیان اینکه روستای آبیدک زیلایی زیر سیل مانده است، اظهار داشت: 3 روستای مورصفا دشتروم، بخشی از روستای پریکدان و لیراب گردوه را با قایق تخلیه کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در تنگ سریز و کبگیان بویراحمد یا به طور کامل نابود شدند و یا خسارت فراوان دیده‌اند، افزود: به دلیل تخریب پل‌ها و ریزش کوه، راه ارتباطی ۶۰ روستای بویراحمد در بخش‌های مارگون، لوداب و مرکزی قطع است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد گفت: طبق داده‌های ایستگاه‌های باران‌سنجی آب منطقه‌ای در دو منطقه سپیدار و آباده لوداب میزان بارندگی به ۲۴۰ میلی متر می‌رسد که با این شدت بارندگی میزان خسارت وارده ناچیز است.

کناری از قطعی آب ۱۱ روستای بویراحمد خبر داد و افزود: باران‌های سیل آسا سبب وارد آمدن خسارات زیادی به بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، کشاورزی و برق شده است.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش تاکنون ۱۴هزار مسافر را اسکان داده است گفت: براساس آخرین وضعیت آمار ظرفیت هتل ها و مسافر خانه های این شهرستان به طول صددرصد تکمیل است.

وی اضافه کرد: در زمینه توزیع گوشت گرم، مرغ منجمد و میوه هیچ گونه مشکلی در شهرستان بویراحمد وجود ندارد.

کناری در ادامه گفت: به دلیل وقوع سیل برق بخش لوداب، دشتروم و سپیدار بویراحمد قطع شده است و به همین دلیل آنتن‌ دهی تلفن همراه ندارند.

انتهای پیام/م

بحران در روستاهای بویراحمد

برچسب ها: سیل ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.