در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش‌آموزان/ باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: امیدوارم بیمه دندان پزشکی هرچه سریع‌تر خدمات را تحت پوشش کامل خود قرار دهد.

کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش‌آموزان/ باید خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیردقاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زمینه رعایت مسائل سلامت دهان و دندان هنوز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که باید برای حفظ و ارتقای سلامت دندان‌های مردم اقدامات مؤثرتری در راستای سیاست‌های گذاری‌های حوزه بهداشت و درمان کشور انجام داد.

وی ادامه داد: من معتقدم که یکی از راه‌های حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم و به ویژه دانش‌آموزان و گروه‌های هدف و فرهنگ‌سازی برای استفاده از مسواک به دفعات مختلف در طول شبانه‌روز است زیرا این گونه اقدامات باعث کاهش میزان پوسیدگی دندان‌های مردم ایران و به گروه‌های هدف می‌شود.

فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت بهداشت دهان و دندان انجام نگرفته است

صادقی تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مسائل بهداشت دهان و دندان تا به امروز به خوبی انجام نگرفته است و معتقدم که باید در این حوزه برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان و کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به امضا رسیده و در این خصوص همکاری‌های مشترکی در حوزه دندان پزشکی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ رسیدگی به دندان دانش‌آموزان و حتی مردم جامعه باید آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و خود دانش‌آموزان داده شود تا از بروز بیماری‌های مختلف دندان و تحمیل هزینه‌های زیاد بر حوزه سلامت در کشور و حتی خانواده‌ها پیشگیری شود.

صادقی ادامه داد: باید به یک ساختار منسجم در جهت سیاست‌های حوزه سلامت دهان و دندان برسیم و این گونه کارها تنها به وسیله دولت انجام نمی‌شود و مردم و به خصوص سازمان‌های مردم نهاد باید مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

امیدوارم کارهای کارشناسی در راستای تعیین تعرفه‌ها انجام شود

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: معتقدم که با اجرای کامل مصوبات شورای عالی می‌توان در بسیاری از کارها موفق حاضر شویم و امیدوارم که بیمه دندانپزشکی هرچه سریع‌تر خدمات این حوزه را برای ارتقای سلامت دهان و دندان مردم و به ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش کامل خود قرار دهد.

وی گفت: امیدوارم کارهای کارشناسی خوبی در راستای تعیین تعرفه‌ها به خوبی انجام شود تا ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم بدون هیچ مشکلی و به بهترین نحو ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار