تحقیق آلمان درباره فساد مالی در معامله فروش زیردریایی به اسراییل

آلمان در مورد فساد مالی در معامله فروش سه فروند زیردریایی به رژیم صهیونیستی تحقیق می‌کند.

تحقیق آلمان درباره فساد مالی در معامله فروش زیردریایی به اسراییلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان در مورد فساد مالی در معامله فروش سه فروند زیردریایی به رژیم صهیونیستی تحقیق می کند.

بر این اساس، دستگاه قضایی آلمان در مورد فروش سه زیردریایی نظامی به اسرائیل در سال 2017 تحقیق می کند. دستگاه قضایی آلمان روز سه شنبه اعلام کرد این معامله با سوءظن فساد مالی برخی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل رو به روست که در حال حاضر درگیر کارزار انتخاباتی است.

دادسرای بوخوم که کارشناس تخلفات اقتصادی و مالی است اعلام کرد بررسی اطلاعات منتشر شده در رسانه های بین المللی به آغاز تحقیقات در مورد ایکس منجر شد.

روزنامه هندلز بلات در آلمان روز دوشنبه اعلام کرد دستگاه قضایی بنابر درخواست دستگاه قضایی اسرائیل به این پرونده رسیدگی می کند. دستگاه قضایی اسرائیل از پایان سال 2016 تحقیقاتی را در مورد انشعابات سیاسی این قرارداد بزرگ نظامی آغاز کرده است.

این پرونده که " 3000" نامیده می شود مربوط به سوء ظن فساد مالی در فروش زیردریایی های نظامی و کشتی هایی است که توسط شرکت صنعتی تیسن‌کروپ آلمان طراحی شده است. ارزش این قرارداد حدود دو میلیارد دلار است.

آخرین رویداد مربوط به این پرونده هفته گذشته با دستگیری مایکل گانور، نماینده شرکت تیسن کروپ در اسرائیل رخ داد. وی در ابتدا به دریافت رشوه متهم شود و پذیرفت در مورد سایر مظنونان نیز اطلاعات بدهد.

این پرونده جنجالی بنیامین نتانیاهو را هم تهدید می کند. بسیاری از نزدیکان وی به طور مستقیم زیر سوال رفته اند. بنی گانتز، رقیب نتانیاهو در انتخابات اسرائیل هفته گذشته خواستار تحقیقات جدید در مورد نقش مستقیم نتانیاهو در این پرونده شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار