۴ دلیل بوی بد بدن + نسخه‌های درمانی طب سنتی

یک متخصص طب سنتی با بیان عوامل موثر در بوی بد بدن گفت: افراد به کمک رعایت نکاتی ساده و خانگی می‌توانند بدنی خوشبو داشته باشند.

سمانه رمضانی گیوی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به متفاوت بودن شدت بوی بدن در افراد اظهار کرد: عواملی مختلف در بوی بد بدن تاثیر دارند که برخی از این عوامل ژنتیکی و ثابت و گروهی دیگر تغییر پذیر هستند، از علل موثر در بوی بد بدن از دیدگاه طب سنتی، می‌توان به غلبه حرارت، اخلاط صفرا یا سودا، تجمع مواد زائد در بدن و افزایش حرارت کبد اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: با این مواد بوی بد دهان و بدن را فراری دهید


وی بیان کرد: افزایش حرارت بدن به ویژه در فصول گرم سال شایع‌ترین علت تعریق زیاد و بوی بد بدن است، مصرف زیاد برخی مواد غذایی مانند ادویه‌های تند، شیرینی و غذا‌هایی با طبع گرم هم نقشی موثر در افزایش حرارت بدن دارند، بنابراین افرادی که دچار بوی بد بدن هستند باید در استفاده از ادویه‌ها و خوراکی‌های با مزاج گرم افراط نکرده و در فصول بهار و تابستان در اماکن گرم به مدت طولانی تردد نکنند.

 خوراکی‌های مفید در کاهش بوی بد بدن

این متخصص طب سنتی افزود: در فصول گرم سال نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سالم با مزاج کمی سرد مانند کاهو، شربت‌های سکنجبین، تخم‌شربتی و زرشک، عرقیاتی مانند کاسنی و شاه‌تره و گلاب، آب انار، آلو، آش غوره و دوغ با کاهش حرارت اضافی و تامین رطوبت بدن، بوی بد بدن را کاهش می‌دهند البته مبتلایان به  بیماری‌های ناشی از سردی یا رطوبت دستگاه گوارش باید از مصرف این مواد خودداری کنند.

علل بوی بد بدن + نسخه‌های درمانی طب سنتی / چگونه بدون استفاده از مام بدنی خوشبو داشته باشیم؟

فست‌فودها، بوی بدن شما را نامطبوع می‌کنند

رمضانی گیوی تاکید کرد: مصرف زیاد برخی غذا‌ها تاثیری چشمگیر در تولید بیش از حد مواد زائد و بوی بد بدن دارد که از جمله این مواد غذایی می‌توان به فست‌فودها، غذا‌های کنسرو شده، مانده و حاوی مواد نگهدارنده، قهوه، نسکافه، کاکائو، سیر و پیاز خام، تنقلات مصنوعی، نوشابه، قارچ، کلم و بادنجان اشاره کرد، بنابراین افرادی که از بوی بد بدن رنج می‌برند باید از استفاده از این خوراکی‌ها تا حد امکان خودداری کنند.

علل بوی بد بدن + نسخه‌های درمانی طب سنتی / چگونه بدون استفاده از مام بدنی خوشبو داشته باشیم؟

وی تصریح کرد: برخی میوه‌ها مانند سیب و بِه، سبزی‌هایی همچون نعناع، پونه، آویشن و ریحان، ادویه‌هایی مانند هل، دارچین، گلپر، زعفران و میخک و عرقیاتی مثل گلاب، بیدمشک، بهار نارنج، اسطوخودوس و بادرنجبویه در رفع بوی بد بدن موثر هستند.


بیشتر بخوانید: بوی بدن شما نشانه چیست؟ این علائم را جدی بگیرید


علل بوی بد بدن + نسخه‌های درمانی طب سنتی / چگونه بدون استفاده از مام بدنی خوشبو داشته باشیم؟

تاثیر آرامش ذهن در داشتن بدنی خوشبو

این متخصص طب سنتی با اشاره به تاثیر حالات روحی در بوی بد بدن گفت: استرس، عصبانیت و مشغله فکری زیاد در تعریق بیش از حد و بوی بد بدن نقش دارند، بنابراین افراد باید تا حد امکان از فشار‌های روانی دوری کنند و روزانه به مدت چند دقیقه تمرینات تن‌آرامی انجام دهند.

علل بوی بد بدن + نسخه‌های درمانی طب سنتی / چگونه بدون استفاده از مام بدنی خوشبو داشته باشیم؟

رمضانی گیوی یادآوری کرد: شست‌وشوی روزانه قسمت‌هایی از بدن که تعریقی بیشتر دارند با آب و شامپوی ملایم به کاهش بوی بدن بدن کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
استفاده إز كرم زينك اكسايد ١٠ درصد بصورت يك لإيه نازك در زير بغل بعد إز شتشو خيلي مفيده بعنوان يك ضد باكتري عوارض ضد عرقها رو هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
خیلی خوب بود.ممنون
آخرین اخبار