رئیس مرکز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم عنوان کرد؛

سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین عامل‌های تصادف‌های رانندگی است/ ثبت ۱۵هزار تخلف در محورهای مواصلاتی قم

شاکری گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه،حدود ۳۵ درصد تخلفات رانندگی ثبت شده توسط دوربین‌های واقع در محور‌های استان ناشی از سرعت متوسط غیرمجاز بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،جواد شاکری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: دوربین‌های ثبت تخلف علاوه بر سرعت لحظه ای، توان ثبت سرعت متوسط را نیز دارد.

وی ادامه داد: در هفت روز نخست اجرای طرح نوروزی در استان، بیش از ۱۵ هزار تخلف توسط دوربین‌های واقع در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده که از این تعداد بیش از پنج هزار تخلف مربوط به سرعت متوسط غیرمجاز بوده است.

وی تصریح کرد: برخی رانندگان با نزدیک شدن به دوربین‌های ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی، اقدام به کاهش سرعت خود می‌کنند، ولی غافل از این که این سامانه‌ها سرعت متوسط خودرو‌ها را نیز ثبت و به صورت هوشمند اقدام به ثبت تخلف و صدور جریمه می‌کنند.

شاکری با تاکید بر این که قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش حوادث است،عنوان کرد: سرعت غیرمجاز یکی از مهم‌ترین عامل‌های تصادف‌های رانندگی است که ضرورت دارد در هنگام رانندگی به ویژه در ایام پرتردد عید نوروز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده از سامانه‌های پیشرفته ترافیکی در محور‌های مواصلاتی استان بیان کرد: انواع سامانه‌های نظارتی، پلاک خوان و ثبت سرعت در محور‌های قم فعال است که وضعیت جاده‌ها را به صورت شبانه روز پایش می‌کند.

انتهای پیام /ح

۳۵ درصد تخلفات رانندگی قم به دلیل سرعت متوسط غیرمجاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.