معاون وزیر جهاد کشاورزی:

منابع طبیعی مردم را در رور طبیعت همراهی می‌کند

آقایی در بخشنامه‌ای به تمام واحد‌های منابع طبیعی سراسر کشور اعلام کرد که روز ۱۳ فروردین با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی مردم را همراهی کنند.

منابع طبیعی مردم را در رور طبیعت همراهی می کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: در بخشنامه‌ای به کلیه واحد‌های منابع طبیعی سراسر کشور اعلام کرد که روز ۱۳ فروردین که در تقویم به نام روز طبیعت نامگذاری شده است با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی مردم را همراهی کنند.

وی افزود: روز طبیعت از سنت هایی است که از گذشته های دور برای مردم کشورمان به یادگار مانده و نشان از نشاط و سرزندگی و آشتی مردم با طبیعت است.

آقایی از کلیه همکاران منابع طبیعی خواست در روز طبیعت قبل از حضور مردم در پارک های جنگلی یا مراتع،در این مکان ها حضور یافته و پس از پایان حضور مردم و اطمینان از شرایط عادی و کنترل آتش محل را ترک کنند.


بیشتر بخوانید: اجرای اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع آبخیز


به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، فضاهای مناسب برای آتش افروختن و پخت و پز در نظر گرفته شده و در این روز از گسترش و پراکندگی نامناسب آتش جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد:  کارکنان منابع طبیعی برای جلوگیری از شکستن شاخه های درختان و کندن بوته ها، چوب خشک و ذغال در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس سازمان جنگل ها با بیان اینکه هیچگونه مبلغ ورودی در مبادی پارک های جنگلی در روز طبیعت از مردم گرفته نخواهد شد، بیان کرد:  براین اساس اخذ هرگونه وجه جهت استفاده از عرصه های منابع طبیعی را ممنوع دانست.

آقایی در پایان از ادارات کل منابع طبیعی کشور خواست جهت هم افزایی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از مشارکت و ظرفیت های دستگاه های منطقه ای  بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منابع طبیعی در روز طبیعت تعطیل نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار