رئیس شواری عالی سازمان جنگل‌ها در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منابع طبیعی عاملی برای پشتیبانی بخش کشاورزی/ افراد در حفظ رویشگاه‌های جنگلی کوشا باشند

پور مقدم گفت: منابع طبیعی عاملی برای پشتیبانی کشاورزی است و صیانت از این منابع پایه، وظیفه آحاد جامعه به شمار می‌رود.

منابع طبیعی عاملی است برای پشتیبانیبخش کشاورزی/ افراد در حفظ رویشگاه‌های جنگلی کوشا باشندکامران پور مقدم رئیس شواری عالی سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه روز طبیعت برای عموم افراد بسیار ارزشمند و دارای اهمیت بالاست اظهار کرد: با توجه به آنکه عموم مردم در این روز بعد از پایان یک دوره تعطیلات طبق سنت دیرینه به طبیعت مراجعه می‌کنند از این رو توصیه می‌شود که در حفظ طبیعت کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه رفتن به طبیعت بیانگر اهمیت بالای عرصه‌های منابع طبیعی است، افزود: با توجه به آنکه حضور مردم در این روز در دل طبیعت ممکن است منجر به بروز خساراتی به منابع طبیعی شود از این رو به همه افراد توصیه می‌شود که با همکاری یکدیگر در حفظ طبیعت کوشا باشند و از روشن کردن آتش در مناطقی که احتمال سرایت به درختان و پوشش گیاهی وجود دارد اجتناب کنند.

پور مقدم در توصیه‌ای دیگر به خانوارها گفت: کنترل پسماند، اجتناب از رها کردن زباله در دل طبیعت، قطع کردن درختان و روشن کردن آتش از جمله مواردی است که تمامی هموطنان باید در این روز رعایت کنند چرا که بی توجهی به این موارد منجر به از بین رفتن عرصه‌های جنگلی یا خسارت قابل توجه به منابع طبیعی می‌َشود.


بیشتر بخوانید: منابع طبیعی سرمایه عظیم در دسترس مردم/صیانت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست


رئیس شورای عالی سازمان جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: افراد برای پخت و پز در این روز از قبل چوب لازم را تهیه کنند و به هیچ عنوان برای تفریح از پایه‌های درختان استفاده نکنند چرا که هم اکنون انبوهی از آفات و امراض در درختان وجود دارد که هر گونه شکستگی می‌توانند منجر به سرایت آفات به پایه‌های درختی شود.

وی با اشاره به اینکه طبیعت کشور با زیبایی خاص و متنوعی که دارد موجب شده تا همه سال سیر کثیری از آحاد جامعه در روز طبیعت به عرصه‌های منابع طبیعی مراجعه کنند.

این مقام  مسئول منابع طبیعی را عاملی برای پشتیبانی کشاورزی به لحاظ خاک و آب دانست و گفت: حفظ و صیانت از این منابع ارزشمند  وظیفه تک تک آحاد جامعه است.

رئیس شواری عالی سازمان جنگل‌ها، ‌مراتع و آب خیزداری کشور تصریح کرد: یگان حفاظت در این روز کشیک‌های مرتب در عرصه‌های منابع طبیعی و رویشگاه‌های جنگلی  خواهد داشت تا سالی بدون حریق و آتش در جنگل‌ها و مراتع را داشته باشیم.

انتهای پیام/

افراد از رها کردن پسماند و زباله در طبیعت خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار