رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

توجه به شیلات و کشت های گلخانه ای در اولویت استان است/حذف بروکراسی از مهم‌ترین راهکار‌های رونق تولید است/تامین امنیت غذایی در کشور از جمله ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی است

طلایی گفت:توسعه و توجه جدی به شیلات و کشت‌های گلخانه‌ای در استان آغاز شده است به عنوان اولویت‌های سال۹۸مورد تاکید بیشتر است .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «رونق تولید» گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان ارگانی با فعالیت اقتصادی از جمله سازمان‌هایی است که در راستای رونق تولید وظیفه دارد.

وی، تامین امنیت غذایی در کشور را از جمله ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی دانست وافزود: در سال‌های اخیر توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های استان در کشاورزی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا نسبت به توسعه کشت گلخانه ای، اصلاح شبکه آبیاری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری توجه شده است.

وی ادامه داد: توسعه و توجه جدی به شیلات و کشت‌های گلخانه‌ای که از سال‌های گذشته در استان آغاز شده است به عنوان اولویت‌های سال ۹۸ مورد تاکید بیشتر است تا شاخص‌های استان در این حوزه‌ها ارتقای چشمگیری داشته باشد.

وی،حذف بروکراسی را از جمله مهم‌ترین راهکار‌های رونق تولید برشمرد و افزود: باید با روان سازی پرداخت تسهیلات، بستر لازم برای هدایت سرمایه گذاری در بخش تولید و ایجاد اشتغال در استان مورد توجه قرار گیرد.

طلایی با اشاره به تعهد این سازمان برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی در سال گذشته تصریح کرد: تمام این تعهد انجام شده و در حال برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال بیشتر در این حوزه، در سال جدید هستیم.

کل اراضی قابل کشت قم معادل ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت شامل ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار کشت جو، پنج هزار و ۶۷۵ هکتار کشت گندم آبی، ۲ هزار و ۳۴۶ هکتار کشت کُلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات اختصاص یافته است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۵ هزار تُن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام /ح

امسال افزایش ۳۰ درصدی تولیدات کشاورزی قم در اولویت قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار