روسیه: برخی کشور‌ها به مبارزه با تروریسم رنگ و بوی سیاسی داده اند

نماینده روسیه در سازمان ملل در انتقاد از سیاست برخی کشور‌ها در مبارزه با تروریسم گفت آن‌ها معیار‌های دوگانه‌ای را در پیش گرفته و برنامه‌های مبارزه با تروریسم را سیاسی کرده‌اند.

روسیه: برخی کشور‌ها به مبارزه با تروریسم رنگ و بوی سیاسی داده اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در انتقادی تلویحی از سیاست برخی کشور‌ها در مبارزه با تروریسم گفت برخی کشور‌ها معیار‌های دوگانه‌ای را در پیش گرفته و به برنامه‌های مبارزه با تروریسم، رنگ و بوی سیاسی داده اند.

واسیلی نبنزیا که پس از رای اجماع شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد مبارزه با تامین مالی تروریسم سخن می‌گفت، افزود برگزاری این نشست با موضوع مبارزه با تامین مالی تروریسم جای تقدیر دارد، شورای امنیت از آغاز سال جدید میلادی سعی کرد نشستی را در این زمینه برگزار کند، ما این موضوع و تهدیدات مرتبط با آن را بررسی کرده ایم و پس از آن بود که شورای امنیت تصمیم گرفت در این زمینه کار‌هایی را آغاز کند. ما از تمامی کشور‌ها می‌خواهیم در پی اجرای مصوبه شورای امنیت باشند. در بررسی‌هایی که داشتیم به گستردگی اقدامات تروریستی، نه فقط در بعد مالی، بلکه از نظر امکاناتی که به آنان در جذب نیرو کمک می‌کند توجه شده است. این گستردگی و امکانات می‌تواند در مسیر اجرای قانون مانع ایجاد کند.

وی تصریح کرد شبکه تروریسم در خاورمیانه به پایان خط نزدیک شد و حتی به پایان رسید، اما برخی کشور‌ها معیار‌هایی دوگانه را در پیش گرفته و به برنامه‌های مبارزه با تروریسم رنگ و بوی سیاسی داده اند، این موضوعی است که باید بیشتر درباره آن اندیشه شود.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار