امام جمعه شیراز:

دستگاه قضایی مقصران سیل را مشخص کند/مردم شیراز از امتحان سربلند خارج شدند/در سیل شیراز برخی رسانه‌ها فتنه کردند

دستگاه قضایی مقصران سیل را مشخص کند/ مردم شیراز از امتحان سربلند خارج شدندنماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دستگاه قضایی با انصاف و عدالت مقصران واقعی سیل شیراز را مشخص کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حادثه سیل شیراز اظهار داشت: دنیا محل آزمایش است و مهم این است که از عهده امتحانات به خوبی برآئیم، در این سیل ۴ گروه دچار امتحان شدند.

وی با عرض تسلیت به خانواده جان باختگان گفت:گروه نخست آسیب‌دیدگان و خانواده قربانیان هستند که باید بر این مصیبت صبر کنند چراکه کسی که بر مصیبت صبر کند خداوند به وی رحمت می‌دهد.

دژکام با بیان اینکه گروه دوم مردم فهیم شیراز هستند که از امتحان سربلند بیرون آمدند و هنوز هم امتحانشان ادامه دارد، افزود: عموم مردم استان فارس و شیراز صحنه‌هایی را به یادگار گذاشتند که این سخن رهبری مبنی بر اینکه شیراز در قله فرهنگ است، واقعیت عینی پیدا کرد.

امام جمعه شیراز از عموم مردم، بسیجیان، سپاه، ارتش، نیرو‌های مردمی، هلال احمر و دیگر نیرو‌ها تشکر کرد و بیان کرد: مدیران و مسئولان استان و شهر هم خیلی زحمت کشیدند که تشکر می‌کنیم و باید بدانیم که اگر همه دست به دست هم ندهند نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در این حادثه همه نیرو‌ها و مردم در کنار هم بودند، عنوان کرد: این همکاری سند عزت و عظمت برای مردم شیراز است.

وی با بیان اینکه گروه دیگری که امتحان شدند، مدیران هستند تصریح کرد: مدیر مسئولیتی دارد و باید علاج واقعه را قبل از وقوع پیش‌بینی می‌کرد. این سوال است که این کار شده است یا نه؟

دژکام با بیان اینکه جناح‌بندی و گروه بازی در کار ما نیست، چون اگر باشد صلاحیت این جایگاه را ندارم، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که مدیر کار واقعی خودش را انجام داده است یا نه؟ وظیفه دستگاه قضایی است که تشخیص درست و منصفانه بدهد.

امام جمعه شیراز به امتحان دیگری برای مدیران اشاره کرد و گفت: در این قضیه سیل متوجه شدیم که برخی از جا‌های شهر ایراد دارد بنابراین در هزینه‌کرد‌ها باید این موارد در اولویت باشد. اولویت با این است که این مسیر‌ها درست شود.

وی با بیان اینکه گروه چهارمی که امتحان شدند، رسانه‌ها هستند بیان کرد: رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها خوب عمل کردند، اما برخی امتحانشان را بد پس دادند. بعضی چیز‌ها انتشارش باعث فتنه می‌شود. رسانه‌ای که در اوج گرفتاری مردم فضا را برای رسانه‌های بیگانه درست کند، در امتحان سربلند نبوده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به نام سال درباره رونق تولید و اقتصاد گفت: نشان دهید که شیرازی‌ها در این مسیر هم بهترین‌ها را رقم می‌زنند.

وی در خطبه نخست نیز با اشاره به اینکه ایمان و تقوا سبب رستگاری دنیا و آخرت می‌شود، تصریح کرد: انسان تا ایمان نیاورد به انسانیت نمی‌رسد، کرامت انسان زمانی معنا پیدا می‌کند که ایمان بیاورد زمانی که ایمان نداشته باشد چیزی جز حیوان نیست و خدا هم در قرآن گفته است.

دژکام با بیان اینکه کسی که تقوا ندارد خودش را از برکت محروم می‌کند، افزود: کسی ایمان و تقوا داشته باشد مشمول ۲ نوع برکت می‌شود، یکی برکت آسمانی یعنی معنویت و دیگری برکت دنیایی است، اما باید توجه داشت که کار حرام برکت را می‌برد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یکی از کار‌های حرام غصب است، یکی از غصب‌ها تجاوز به حریم و مسیر رودخانه است. باران رحمت نازل می‌شود، اما همه به جای شکرگذاری گریان می‌شوند، باران رحمت است چکار کردید که تبدیل به بلا شده است.


انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار