رباتی که رقیب کافی شاپ دار‌ها می‌شود

به زودی به جای استفاده از انسان برای طبخ خوراک یا حتی تهیه نوشیدنی ربات‌ها این کار‌ها را در عرض بازه زمانی کوتاه‌تر و با دقت بیشتر انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه ربات ها با تنوع گوناگون در دنیا در زمینه آشپزی و خوراک مورد استفاده قرار می گیرند. یک استارت آپ آمریکایی نوعی ربات ساخته است که می توان از آن برای تهیه اسموتی و انواع آبمیوه استفاده کرد، این ربات نوشیدنی پرطرفدار در کافی شاپ ها را تنها در عرض کمتر از ۲ دقیقه آماده می کند.
 
ربات با نام Blendid دارای دستگاه مخلوط کن در بدنه خود است و کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار موجود روی گوشی تلفن همراه یا تبلت فرمان های لازم برای تهیه و سرو اسموتی را به ربات بدهند.
 
ایده ساخت این ربات به وسیله محققان دانشگاه سان فرانسیسکو مطرح شده است و می تواند ۱۲ نوع نوشیدنی تهیه شده از انواع میوه ها را در عرض کمتر از ۲ دقیقه آماده کند.
 

چندی پیش در دانشگاه جورج میسون در ویرجینایای آمریکا برای سفارش و توزیع خوراک بین حدود ۴۰۰۰۰ دانشجو در محوطه دانشگاهی و خوابگاه ربات‌های خودران را طراحی کرد که پس از دریافت سفارش خوراک مورد نظر کاربر را به دست او می‌رساندند.

هزینه سرویس حمل و نقل خوراک به وسیله ربات حدود ۱.۹۹ دلار و بازه زمانی مورد انتظار برای دریافت خوراک حدود ۱۵ دقیقه بود.

همچنین ربات های قهوه ساز اتوماتیک می توانند چندین مدل انواع قهوه و نوشیدنی های گرم را تهیه و سرو کنند. کارشناسان استارت آپ FedEx هم در نظر دارند ربات هایی برای فروش پیتزا و سایر کالاها تهیه کنند.
 
از جمله دیگر ویژگی های این ربات امکان سفارشی سازی نوشیدنی انتخابی و کم یا زیاد کردن میوه دلخواه است. تهیه یک اسموتی به وسیله این ربات کمتر از ۶ دلار هزینه در بردارد.
 

شرکت استارت آپی سازنده ربات سازنده اسموتی برای ساخت و توسعه خط تولید ربات خود مبلغی افزون بر ۷۰ هزاردلار هزینه کرده است.
 
نوشیدنی های مورد نظر کاربر با استفاده از تلفن همراه سفارش داده می شوند و ربات نوشیدنی را تهیه می کند و کاربران می توانند آن را تحویل بگیرند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

رباتی مخصوص تهیه اسموتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.