مکتوب کردن یکی از راه‌های حفظ گویش محلی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: یکی از راه‌های حفظ گویش محلی، مکتوب کردن این میراث گرانبهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه کرمپور در آیین دوازدهمین شب شعر «بهارونه لیراوی» شهرستان دیلم، افزود: زبان نقش بسیار مهمی در پویایی جامعه دارد و شعر محلی یکی از مقوله‌هایی است که در تداوم و پویایی اجتماعی و فرهنگی هر نسل و جامعه‌ای مفید است.

وی ادامه داد: شکل گیری زبان ملی نتیجه همین گویش‌های محلی بوده که تکامل یافته و به همین منظور نقش هنرمندان و شاعران برای پر بار کردن آن بسیار خطیر، مهم و تاثیر گذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت ادبیات بومی و محلی به غنای فرهنگ جامعه کمک می‎کند و تداوم برنامه‌هایی مانند شب شعر «بهارونه لیراوی» علاوه بر شناسایی ظرفیت شهرستان و آشنایی با شاعران گویش‌های محلی، در حفظ و ارتقا شعر بومی محلی منطقه نقش زیادی دارد.

کرمپور بیان کرد: فرهنگ از طریق هنر به راحتی قابل انتقال است و حضور هنرمندان در کنار یکدیگر با اهداف مشترک و حمایت از آن‌ها موجب پیشرفت جامعه در تمام زمینه‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: تداوم برنامه‌های فرهنگی و هنری که با استقبال مردم روبه‌رو می‌شود یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، زیرا شور و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین گفت: شهرستان دیلم شعرا و صاحبان اهل قلم بسیاری دارد که توانسته اند در سطح ملی و بین المللی بدرخشند و این اداره کل برنامه‌هایی برای تجلیل از زحمات و تلاش‌های این هنرمندان تدارک دیده است.

انتهای پیام/ک

شب شعر «بهارونه لیراوی» در دیلم برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.