سفر رئیس پارلمان لبنان به عراق و دیدار با مقامات این کشور

یک نماینده عراقی از سفر قریب‌الوقوع نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به بغداد و دیدار با مقامات عالی‌رتبه عراق با هدف بررسی مسائل دوجانبه خبر داد.

سفر رئیس پارلمان لبنان به عراق و دیدار با مقامات این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه لبنانی اللواء، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در رأس هیئتی از نمایندگان این کشور در سفری ۵ روزه به عراق می‌رود.

به نوشته این روزنامه، وی در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری با آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق نیز دیدار و به استان‌های نجف و کربلا سفر خواهد کرد.

همچنین یک نماینده پارلمان عراق در گفتگو با روسیا الیوم اعلام کرد: نبیه بری روز یک شنبه وارد بغداد خواهد شد و در سفر خود با برهم صالح، رئیس جمهور عراق، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان دیدار و مسائل دو جانبه به ویژه پرونده‌های اقتصادی را بررسی می‌کند.

به گفته این منبع عراقی، در صورتی که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز شنبه از واشنگتن بازگردد با نبیه بری، همتای لبنانی خود دیدار خواهد کرد. همچنین قرار است رئیس پارلمان لبنان پس از عراق عازم قطر شود تا از ۶ تا ۱۰ آوریل در کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های بین المللی شرکت کند. نبیه بری قصد دارد در حاشیه این کنفرانس با همتایان خود دیدار و پرونده‌های کشورش و همچنین چالش‌های بحران بازگشت مهاجران سوری، مسائل منطقه به ویژه بحران‌های عراق، سوریه، یمن و فلسطین را به بحث و تبادل نظر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، لبنان ، سوریه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار