معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بازدید بیش از ۱۷۵ داروخانه در استان فارس/هیچگونه مشکلی در تامین «سرم» وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بازدید بیش از ۱۷۵ داروخانه در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد خشنود معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در خصوص نیاز‌های احتمالی در خصوص تامین دارو و تجهیزات پزشکی در ایام نوروز، برای رفاه حال مردم استان فارس و تکریم هرچه بهتر مسافران نوروزی، از نزدیک به ۲ ماه پایانی سال ۹۷ با هماهنگی انجام شده با شرکت‌های پخش تامین دارو و تجهیزات در سطح استان و کشور، ذخیره سازی لازم در انبار‌های دارویی مرکزی و بیمارستان‌ها انجام شد.

وی افزود: در خصوص تامین «سرم» نیز با هماهنگی یکی از شرکت‌های تامین کنندگان انواع سرم، ذخیره سازی لازم انجام شده تا بیمارستان‌ها برای چندین ماه، مشکلی نداشته باشند.

خشنود ادامه داد: علی رغم بروز ناگهانی حادثه سیل از لحاظ اقلام ضروری کمبودی مشاهده نشده و اقلام دارویی خاص نیز، از سوی مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، به صورت روزانه پیگیری می‌شود.

او اعلام کرد: پس از وقوع سیل، به سرعت نشست‌های هماهنگی انجام شده و با هماهنگی انجمن داروسازان در اقدامی خودجوش، از سوی داروسازان در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش، اقلام بهداشتی، دارویی و شیر خشک برای سیل زدگان تامین و در کمپ‌ها توزیع شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه با تقدیر از احساس مسوولیت جامعه داروسازان در خصوص این حادثه دلخراش، تداوم کمک‌های انسان دوستانه را خواستار شد و گفت: پیگیری و هماهنگی‌های لازم برای تامین دارو، اقلام بهداشتی، شیر خشک و دیگر نیاز‌های سلامت محور، به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

مهدی خسروی مشاور و جانشین معاون غذا و دارو دانشگاه نیز با بیان اینکه نیاز‌های دارویی مراکز درمانی به صورت شبانه روزی رصد می‌شود، گفت: تامین به موقع اقلام دارویی در سطح استان، از اولویت‌های اصلی مسوولان معاونت غذا و دارو دانشگاه بوده و اعلاوه بر داروخانه‌های بیمارستانی، نبار دارویی و داروخانه ویژه این معاونت نیز در تمامی روز‌های تعطیل و غیرتعطیل فعال است و خدمات رسانی موردنیاز را به مردم و مسافران ارایه می‌دهند. همچنین میز خدمت در خصوص راهنمایی کمبود‌های دارویی و ارائه تخفیف به بیماران خاص نیز در تمامی روز‌های تعطیل و غیر تعطیل فعال است.

وی  درباره خدمات رسانی هر چه بهتر به مناطق درگیر سیل، توضیح داد: علاوه بر داروخانه‌های شبانه روزی، هماهنگی لازم برای فعال بودن چندین داروخانه روزانه برای خدمات رسانی دارویی نیز، انجام شده است.

خسروی با اعلام اینکه از بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا هشتم فروردین ۹۸، چهار مورد بازدید از شرکت‌های پخش و توزیع مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، ۲۶ مورد بازدید از مراکز و کارخانجات تولیدی مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و ۳ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های سلامت محور مشکوک در سطح عرضه انجام شده است، اضافه کرد: ۱۳۱ مورد بازدید از داروخانه‌های خصوصی و ۴۷ مورد بازدید از داروخانه‌های بیمارستانی در سطح استان فارس نیز، از دیگر اقدام‌های انجام شده از سوی بازرسان و کارشناسان این معاونت است.
انتهای پیام/م

خدمات رسانی دارویی در ایام تعطیلات نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار