مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن خبر داد؛

عملیات آواربرداری در مناطق سیل زده گلستان آغاز شد/ تأمین رایگان سیمان تمام واحد‌های مسکونی از سوی بنیاد مستضعفان

جودی گفت: عملیات آواربرداری در برخی از مناطق استان گلستان آغاز شده و تا چند روز آینده عملیات بازسازی این واحد‌ها شروع می‌شود.

عملیات آواربرداری در مناطق سیل زده گلستان آغاز شد/ تأمین رایگان سیمان تمام واحد‌های مسکونی از سوی بنیاد مستضعفانمجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ارزیابی‌ها از میزان خسارت‌های وارد شده به استان گلستان و مازندران آغاز شده است، گفت: سیل گلستان تا امروز به حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده و هنوز ارزیابی بسیاری از مناطق این استان باقی مانده است.

وی گفت: هنوز در برخی از مناطق آب فروکش نکرده و در برخی از نقاط رانش زمین پیش‌بینی می‌شود، بنابراین امکان ارزیابی وجود ندارد.

جودی با بیان اینکه ۴۰ اکیپ برای ارزیابی از خسارت‌های وارد شده به واحد‌های مسکونی به این مناطق اعزام شده‌اند، گفت: عملیات آواربرداری در برخی از مناطق استان گلستان آغاز شده و تا چند روز آینده عملیات بازسازی این واحد‌ها شروع می‌شود.


بیشتر بخوانید:اسکان اضطرای ساکنان کانکس‌های در مسیر سیلاب


مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن به خسارت‌های وارد شده استان مازندران هم اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ارزیابی شده و تا چند روز آینده خسارت‌های وارد شده به واحد‌های احداثی و واحد‌های تعمیراتی برآورد می‌شود.

وی گفت: حدود ۳ هزار واحد مسکونی در استان مازندران خسارت‌های صددرصدی دیده‌اند و هنوز میزان خسارت‌های وارد شده به واحد‌های تعمیراتی مشخص نشده است.

جودی تصریح کرد: بارندگی‌ها هنوز در استان گلستان و استان مازندران ادامه دارد و اجازه سرعت برای ارزیابی‌ها داده نمی‌شود.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی به سیل زدگان گلستان

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با تأکید بر اینکه سقف تسهیلات تصویب شده از سوی هیئت دولت برای واحد‌های احداثی شهری ۵۰ میلیون تومان و همچنین ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعیین شده است، گفت: برای واحد‌های احداثی روستایی تسهیلات  ۴۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض تعیین شده است.

وی بیان کرد: میزان تسهیلات واحد‌های تعمیراتی ۱۵ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض تعیین شده است که  بلافاصله بعد از اتمام ارزیابی‌ها، بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کنند.

تأمین رایگان سیمان تمام واحد‌های مسکونی از سوی بنیاد مستضعفان

جودی با اشاره به اینکه سیمان تمام واحد‌های مسکونی تعمیراتی و احداثی به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود، گفت: ۸ تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: اسکان موقت برای ساکنان مناطق سیل زده وجود ندارد و بلافاصله بعد از فروکش کردن آب اقدام به تعمیرات واحد‌های مسکونی در این مناطق می‌کنیم، بنابراین ساکنان این مناطق هیچ نگرانی بابت واحد‌های مسکونی خود نداشته باشند.

وی  گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و توان دولت، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این مناطق بسیار بیشتر از استان کرمانشاه بوده به طوری که برای زلزله سال گذشته کرمانشاه ۳۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده، اما برای استان گلستان و مازندران حداقل ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین امیدواریم با این میزان تسهیلات بتوانیم هرچه سریعتر واحد‌های مسکونی را احداث کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار