مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان خبر داد؛

تخلیه کل شهر دورود صحت ندارد؛ ۸ روستا و ۴ محله در شهر تخلیه شود

مدیرکل مدیریت بحران استان و نماینده ویژه استاندار در شهرستان دورود ضمن تکذیب شایعات تخلیه کل شهر دورود ، از تخلیه ۸ روستا و ۴ محله در شهر دورود خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا آقا میرزایی، با اشاره به خطر سرریز سد مروک اظهار داشت: سد مروک ۱۰۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تاکنون بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره‌شده است و با توجه به بارش‌های استان احتمال سرریز این سد وجود دارد.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که سد کمال صالح استان مرکزی نیز در بالادست این سد قرار دارد که سرریز سد کمال صالح وارد سد مروک دورود می‌شود و پیش‌بینی‌شده اگر سد سرریز کند مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: استاندار و معاون عمرانی استاندار لرستان در منطقه حضور یافتند و برنامه‌ریزی‌شده که اگر بارش‌ها شدید باشد یک سری از مناطق پایین‌دست سد منازل خود را تخلیه کنند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اعلام تخلیه کل شهر دورود بیان کرد: تخلیه کل شهرستان دورود صحت ندارد، برنامه‌ریزی‌شده که یکسری کار‌ها و جابه‌جایی اهالی روستا‌ها انجام شود که اگر اتفاقی رخ دهد حداقل تلفات جانی نداشته باشیم.

آقا میرزایی تصریح کرد: آنچه در این شرایط مهم بوده جان مردم است، خسارات مالی نیز مهم است، اما در این شرایط جان مردم مهم‌تر است و تلاش بر این است که اتفاقی رخ ندهد.

محمدرضا صفی خانی نماینده ویژه استاندار در شهر دورود ضمن تکذیب خبر تخلیه شهرستان دورود اظهار داشت: با توجه به بارش باران و احتمال سرریز شدن سد مروک، هشت روستا در مسیر سد در حال تخلیه هستند و همچنین چهار محله در شهر دورود که در مسیر رودخانه قرار دارند تخلیه می‌شوند.

وی افزود: از کلیه اهالی این چهار محله شهر دورود که در معرض سیلاب هستند تقاضا داریم هر چه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

انتهای پیام/د

تخلیه کل شهر دورود صحت ندارد؛ ۸ روستا و ۴ محله در شهر تخلیه شود

برچسب ها: حوادث ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.