مدیرکل راهداری لرستان خبر داد؛

خسارت ۱۲۰ میلیاردی سیل به راه‌های لرستان/ احتمال تخریب راه‌های استان در سیل پیش‌رو زیاد است

مدیرکل راهداری لرستان گفت: در سیل هفته گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی استان وارد شد. خسارت ۱۲۰ میلیاردی سیل به راه‌های لرستان/ احتمال تخریب راه‌های استان در سیل پیش‌رو زیاد است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عباس شرفی، بیان کرد: تمامی راه‌های ارتباطی استان به جز محور خرم‌آباد -پلدختر باز بوده و برای این مسیر نیز محور جایگزین آزادراه خرم‌آباد- پل‌زال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حوزه راه استان در سیل هفته گذشته آسیب‌های جدی دیده است، افزود: در سیل هفته گذشته ۵۴ دستگاه پل، یک هزار و ۳۰۰ متر دیوار حایل رودخانه و ۱۱۵ کیلومتر راه تخریب شده است که برای بازسازی آن‌ها به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل راهداری لرستان اظهار کرد: علاوه بر محور خرم‌آباد_پل‌دختر راه ارتباطی ۴۰ روستای استان نیز بر اثر سیل اخیر قطع شده است و با توجه به شرایط بارندگی‌های آتی فعلا امکان بازگشایی آن‌ها وجود ندارد، اما در صورت مساعد شدن شرایط جوی در اسرع وقت این راه‌ها بازگشایی خواهند شد.

شرفی با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر از ساکنین مناطق آسیب دیده در راهدارخانه‌های استان اسکان داده شده‌اند، تصریح کرد: در بارش‌های پیش‌رو به احتمال زیاد راه‌های جنوب و شمال شرق استان آسیب جدی ببینند، اما با تمامی این مشکلات راهداری لرستان با ۲۳ راهدارخانه و ۳۰۰ نیروی فعال از آمادگی کافی جهت مقابله با بحران برخوردار است.

وی پایان خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات راهداری برای مقابله با بحران احتمالی در حال لایه‌روبی رودخانه‌ها هستند، اما از مردم می‌خواهیم طی روز‌های آینده به حاشیه رودخانه‌ها نروند.

انتهای پیام/د

احتمال تخریب راه‌های استان در سیل پیش‌رو زیاد است

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.