سازمان هواشناسی هشدار داد؛

لزوم ممانعت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب/ احتمال انسداد موقت جاده‌های برفگیر

سازمان هواشناسی با توجه به پیش بینی بارش طی دو روز آینده، در خصوص سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد.

ممانعت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب/ احتمال انسداد موقت جاده های برفگیربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی کشور، امروز اطلاعیه ویژه روز جمهوری اسلامی (۱۲ فروردین) و روز طبیعت (۱۳ فروردین) صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

پیش بینی وضع آب و هوای کشور روز دوشنبه ۹۸/۰۱/۱۲:

رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیر‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب کشور بطور موقت با بارش برف پیش بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آب‌های خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی می شود.


بیشتر بخوانید: تشدید بارش‌های بهاری از دوشنبه در نواحی غربی کشور/ خلیج فارس مواج می شود + جدول


بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. محدودیت برای حرکت شناور‌های سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی بعمل آید.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۱۳:

دربرخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده، در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

لازم به ذکر است اخطاریه شماره ۶ مورخ ۹۸/۰۱/۱۰ به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

پیش بینی وضعیت آب و هوا در روز طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار