انتقال و اسکان موقت مادران باردار در روستاهای در معرض خطر سیلاب

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: تمهیدات لازم برای اسکان موقت مادران باردار در روستاهای در معرض خطر سیلاب این شهرستان اندیشیده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،فرشید بهشتی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، ۲۳ مادر باردار در روستاهای در معرض خطر سیلاب در خرمشهر وجود دارند که هماهنگی‌های لازم با بهورزان برای انتقال این مادران در زمان اعلام خطر انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین با همکاری فرمانداری خرمشهر محلی برای اسکان موقت این مادران باردار دیده شده است تا در زمان اعلام خطر این مادران باردار به شهر منتقل و در این محل‌ها در نظر گرفته شده برای اسکان موقت مستقر شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از قرار دادن ست زایمان در سه مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر برای مواقع اضطراری خبر داد و گفت: ست زایمان در سه مرکز بهداشت امام علی (ع)، امام رضا (ع) و امام حسین (ع) خرمشهر برای مواقعی که نیاز به زایمان زود رس است، قرار داده شده است.

بهشتی از فعالیت ۶ گروه بهداشتی در مناطق در معرض تهدید به عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه برای مواقع بحرانی یاد کرد و افزود: از روزهای نخست اعلام آماده باش شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تمهیداتی در سه بخش مرکز بهداشت بیمارستان و فوریت‌های پزشکی بوده است که با توجه به خطرات بهداشتی در زمان‌های سیلاب، ۶ گروه بهداشتی در قالب طرح تشدید به بررسی آب شرب و مواد غذایی و اماکن عمومی، اردوگاه و سالن‌های ورزشی می‌پردازند.

وی گفت: واحد پیشگیری مرکز بهداشت نیز به صورت مستمر به کنترل بیماری‌های روده‌ای که در سیلاب شایع می‌شود، می‌پردازد که تا کنون مشکل خاص اینچنینی وجود نداشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه به آمادگی تنها بیمارستان خرمشهر برای مواقع احتمالی وقوع بحران اشاره کرد و افزود: تمام مجموعه بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر به حالت آماده باش هستند و نیمی از تخت‌های این بیمارستان نیز خالی شده تا در صورت نیاز بیماران در بیمارستان بستری شوند، عمل‌های غیر اورژانسی این بیمارستان هم تا اطلاع ثانوی لغو شده تا در صورت نیاز بتوان از اتاق‌های عمل استفاده کرد.

بهشتی همچنین از آماده باش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی خرمشهر از زمان اعلام شرایط آماده باش در شهرستان خبر داد و گفت: تمام مراکز فوریت‌های پزشکی خرمشهر به ویژه مرکز فوریت‌های پزشکی کفیشه و مینوشهر در حالت آماده باش هستند و تمام شرایط برای انتقال اضطراری تحت نظر است.

انتهای پیام/ د

آمادگی برای انتقال مادران باردار

برچسب ها: سیلاب ، فوریت پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.