مقرر شدن ۲۶ مصوبه در کلات

۲۶ مصوبه جهت ارتقا زیرساخت های راه، آب، کشاورزی، گردشگری، مخابراتی و مرزی شهرستان کلات به تصویب رسید.

مقرر شدن ۲۶ مصوبه در سفر استاندار خراسان رضوی به کلاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن تاکید بر رفع مسائل مطروحه و همکاری دستگاه‌های استان در اجرای مصوبات گفت: لازم است برای بررسی طرح‌های اقتصادی شهرستان دستگاه‌های ذی ربط به همراه فعالان و تسهیل گران اقتصاد مقاومتی جلسات مشترک برگزار نمایند.

در این جلسه که با حضور سه نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل و مدیران محلی شهرستان کلات همراه بود مقرر گردید:

برای سرمایه گذاری در زمینه خدمات، صنعت و تولید در منطقه و در حد ظرفیت‌های آبی منطقه تخصیص آب صورت خواهد گرفت.

در فاصله ۵ کیلومتر تا مرز حفر چاه برای کلیه مصارف از جمله کشاورزی پس از صدور پروانه در حجم آب قابل تخصیص بلامانع است و همچنین مجوز برای تخصیص آب به شیلات از آب‌های زیرزمینی توسط شرکت آب منطقه‌ای صادر می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان تعهد نمود پس از صدور مجوز حفر چاه آهکی توسط شرکت آب منطقه‌ای حداکثر ظرف مدت ۶ ماه نسبت به حفر تعداد ۴ حلقه چاه آهکی (دو حلقه در کلات و دو حلقه در زاوین) اقدام نماید.

ظرف سه ماه شبکه آبیاری سد چهچه توسط آب منطقه‌ای و سد قره تیکان با کمک جهاد کشاورزی به بهره برداری برسد. همچنین جاده دسترسی به سد چهچهه توسط شرکت آب منطقه‌ای پس از تأمین اعتبار پیگیری و اجرا گردد.

برای مهار آب‌های سطحی، ساخت بند‌های انحرافی و سد‌های زیرزمینی و نقاط طبیعی قابل ذخیره سازی آب در مناطق نزدیک به خارج از حوضه آبریز مجوز‌های لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای استان صادر شود.

از محل اعتبارات سال ۹۸ با پیشنهاد کمیته برنامه ریزی شهرستان برای احداث دیوار ساحلی ورودی شهر کلات نادر که در سال ۹۳ تخریب شده اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تخصیص مساعدت حداکثری نماید.

اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تهیه طرح مطالعاتی مسیر جدید مشهد به کلات ظرف مدت ۱۰ ماه آینده اقدام و منابع آن از طریق استانی و ملی پیگیری و تأمین گردد.

اداره کل منابع طبیعی نسبت به شناسایی مناطق سیل خیز منطقه کلات و مطالعه عملیات آبخیزداری با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای استان اقدام و برنامه ریزی زمان بندی برای اجرا را ارائه نماید.

شهرداری با نظارت استانداری نسبت به بررسی جلوگیری از سیلاب به داخل شهر اقدام کند و منابع مالی توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تأمین شود.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تأمین اعتبار توسعه راه‌های روستایی شهرستان کلات اقدام نماید.

مقرر گردید با اختصاص قیر رایگان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به آسفالت مسیر‌های منتهی به آبشار‌های آب گرم و ارتکند تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ اقدام نماید.

با عنایت به اتمام ۱۳ کیلومتر از عملیات ساخت راه سنگانه به چهچهه مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تحویل راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی ظرف مدت ۸ ماه اقدام نماید.

مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تأمین قیر مورد نیاز حدفاصل سنگانه تا چهچهه را پس از تنظیم تفاهم نامه فی مابین در اداره کل امنیتی انتظامی و اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکار اداره کل امنیتی استاندار تحویل نماید.

اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تأمین قیر مورد نیاز حدفاصل سنگانه تا قره تیکان به طور ۱۹ کیلومتر طبق بند ۱۴ این صورتجلسه تهیه و به پیمانکار اداره کل امنیتی جهت اجرا تحویل نماید.

آسفالت جاده زاوین به سد زاوین تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شود.

محور آبگرم به روستای مومن آباد با مشارکت قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه امام رضا (ع) اجرا و زیرسازی و تأمین قیر توسط اداره کل راه و شهرسازی با تأمین منابع مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۹۸ اقدام گردد.

برای مسیر‌های روستای خاکستر (زادگاه شهید صیاد شیرازی)، چهارراه و لایین کهنه نسبت به تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث دیوار ساحلی به جهت جداسازی راه از مسیل توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اقدام گردد.

موضوع ایجاد بازارچه مشترک مرزی سنگ دیوار با کشور ترکمنستان بر اساس سوابق موجود از طریق استانداری و با کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

کمک در جهت تکمیل سالن ورزشی روستا‌های آبگرم، چنار، ایدلیک و قلعه نو از محل اعتبارات ۲۷ درصد ارزش افزوده در اولویت قرار خواهد گرفت که معاونت عمرانی استانداری باکمک اداره کل تربیت بدنی استان پیگیری لازم جهت تأمین اعتبار تکمیل سالن‌های مذکور را انجام خواهد داد.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به تملک آخرین املاک باقی مانده در مسیر کاخ خورشید تا مسجد جامع کبود گنبد را تا پایان سال جاری اقدام و به طور همزمان مطالعه نحوه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای این مسیر را انجام دهد و کلنگ زنی طرح تا ابتدای سال ۹۹ انجام گیرد.

برای منطقه نمونه گردشگری کلات و قره سو و ارتکند مطالعات لازم توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده تا زمینه واگذاری پروژه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تا پایان سال ۹۸ فراهم گردد.

با عنایت به مرزی و محروم بودن مرکز شهرستان کلات موضوع برقراری فوق العاده جذب مناطق مرزی با نظر مساعد از طریق وزارت کشور پیگیری گردد.

پوشش مخابراتی تمامی بخش‌ها شهرستان، نقاط کور در اینترنت روستایی (برابر سایت‌های ابلاغی USO از سوی وزارت متبوع) توسط اداره کل فناوری اطلاعات استان پیگیری و تا پایان شهریور ماه سالجاری مرتفع گردد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نسبت به برگزاری جلسات تخصصی در خصوص طرح‌های سرمایه گذاری و با حضور متقاضیان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هدف رفع موانع آن اقدام نماید.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

۲۶ مصوبه بمنظور ارتقا زیرساخت های شهرستان کلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.