مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

عرضه غیرقانونی لاک پشت برکه‌ای و مار آبی کاهش یافته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: عرضه غیرقانونی لاک پشت برکه‌ای و مار آبی در نوروز ۹۸ نسبت به مت مشابه پارسال در استان کاهش چشمگیری داشته است.

عرضه غیرقانونی لاک پشت برکه‌ای و مار آبی کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برخی از افراد سودجو در ایام نوروز گونه‌های مختلف جانوری مانند سمندر، مار و لاک پشت برکه‌ای را در اماکن عمومی می‌فروشند که این اقدام تخلف بوده و با متخلفان و عرضه کنندگان این جانوران برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

وی افزود: با عنایت به اطلاع رسانی به مراکز عرضه ماهی قرمز در سطح سیستان و بلوچستان و افزایش گشت و کنترل یگان‌های حفاظت محیط زیست از این اماکن، عرضه و فروش این گونه‌ها در سطح استان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: تنها یک مورد تخلف در ایام نوروز در زابل مشاهده شد که از متخلف مذکور ۶ حلقه مار آبی و تعدادی حلزون کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: محیط بانان در تمام ایام نوروز به طور شبانه روزی در عرصه‌های طبیعی استان حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تعدی به تنوع زیستی اعم از گیاهی، جانوری و عرصه‌های طبیعی افراد متخلف را به مراجع قانونی معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

عرضه غیرقانونی لاک پشت برکه‌ای و مار آبی کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار