ایزانلوگفت:باانجام۳۲۰موردبازرسی ازمراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بین راهی تعدادموارد بازرسی به۴ هزار و۲۰۲ مورد رسید.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دکتر حسن ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح سلامت نوروزی گفت:روز گذشته با انجام ۳۲۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی تعداد موارد بازرسی به ۴ هزار و ۲۰۲ مورد رسید.

وی عنوان کرد:در طول این نظارت‌ها ۲۱ امکنه به دلیل تخلفات بهداشتی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و بیش از ۸ هزار و ۷۲۱ کیلو مواد غذایی فاسد از چرخه مصرف خارج شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: ۲ هزار و ۵۹ مورد فعالیت از ابتدای طرح سلامت نوروزی گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی تا روز جمعه ۹ فروررین به ثبت رسید که این آمار شامل کنترل و پیگیری برخی از بیماری ها، موارد سرفه و سل، مسمومیت‌های غذایی، واکسیناسیون بدو تولد، آزمایش هایپوتیروئیدی نوزادی، واکسیناسیون هاری و پیگیری موارد حیوان گزیدگی، بازدید از بیمارستان‌ها و... می‌شود.

دکتر ایزانلو تصریح کرد: از این آمار بیشترین موارد مربوط به آزمایش هایپوتیروئیدی به تعداد ۷۷۳ مورد، واکسیناسیون بدو تولد بالغ بر ۷۰۴ مورد، بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز فعال ۱۶۴ مورد، واکسیناسیون و پیگیری موارد هاری ۱۹۸ مورد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت پیگیری وضعیت‌مادران باردار افزود: یکی از برنامه‌های مهم معاونت بهداشتی، پیگیری وضعیت‌مادران بارداری است که همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر ایزانلو یادآورشد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون ۴۸ مورد مادر باردار پرخطر مورد کنترل و پیگیری تلفنی، پیگیری درب منزل، پیگیری پس از ترخیص قرار گرفته و در تعدادی از موارد هماهنگی لازم با معاونت درمان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

پیگیری وضعیت ۴۸ مادر باردار پرخطر در روستاها/۴۲۰۰ نظارت بهداشتی در قم صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار